Názov americkej skupiny Echolyn je taký jedinečný, ako jej samotná produkcia, pohybujúca sa v teritóriu progresívneho rocku a jazzu. Hoci členovia kapely vydali debutový album "Echolyn" v roku 1991, za oficiálny debut, vydaný pod značkou Sony 550 Music/Epic Records sa považuje titul "As The World" (marec 1995), koprodukovaný Glennom Rosensteinom, trojnásobným držiteľom ceny Grammy. Počas štyroch rokov koncertovania, nahrávania a rôznej prezentácie si pätica muzikantov rozšírila silnú základňu fanúšikov doma i po celom svete. Týždenne im dochádzajú e-maily z Talianska, Švédska, či Japonska. Fanúšikovia vedú pomocou internetu diskusie o troch samofinancovaných albumoch, píšu recenzie a reakcie na ich koncerty. Pre kapelu je to milé prekvapenie a uistenie v tom, že čomu sa venujú je správne. Echolyn odohral prvý koncert v Kanade v roku 1993. Spevák Ray Weston si na to spomína: "Mysleli sme si, že nás tam nikto nepozná, no hneď ako sme vstúpili do klubu, začali prichádzať ľudia. Pred pódiom sa zhŕklo asi 200 fanúšikov, pričom mnohí vedeli odspievať všetky naše texty!"
Kapelu ocenili aj hudobní kritici. Napr. vo Philadelphia Times Heralde o nej napísali ako o formácii, ktorá objavila nevyšliapaný chodník vo vyhranenom hudobnom teritóriu a Philadelphia Inquirer priniesol rozsiahly článok o skupine, ktorej to myslí a ktorá si vyžaduje zvýšenú pozornosť hudobnej verejnosti. Pochvaly prichádzali aj spoza amerických hraníc. Holandský Background sa vyjadril, že štýl skupiny Echolyn je založený na muzikantstve svetovej triedy v riskantnom duchu, taliansky magazín Melodie nazval kapelu žiarivým ostrovom vo vnútri stresujúcich stratégií, vládnucich v hudobnom svete. Z toho vyplýva, že sa tu stretávame so všeobecným hladom po unikátnom hudobnom štýle, ktorý Echolyn ponúka.
Hudba tejto skupiny je označovaná ako progresívny rock v tom najpravejšom zmysle slova. Klasikou odchovaný a vyštudovaný klávesák Chris Buzby to vysvetľuje takto: "Všetko v našej hudbe je písané a aranžované s využitím mnohých tém a variácií, melódií a harmónií, rôznych akordových a pesničkových štruktúr. Pomocou tejto kombinácie všetkého vzniká pravá progresívna hudba. Stále sa chceme dostať k niečomu novému a prekročiť hranicu toho, čo sme dosiahli." S tým súhlasí aj basák Tom Hyatt: "Myslím, že fakt, že každý z nás je ovplyvnený klasikou, jazzom, popom a rockom je dôvodom k tomu, prečo je naša tvorba taká, aká je." Členovia Echolyn nemajú obavy zo znenia, alebo identity, ktorá sa vzďaľuje zabehanému normálu. Toto bude veľkou časťou ich nekončiacej sily hudobného vyjadrenia.
Od začiatku bol v kapele zámer zachovať pôvodný cieľ a originalitu, čo bolo zároveň aj výzvou pre samotných členov nezostať v stagnácii a vyvíjať sa hudobne i textovo. Vždy chceli objavovať nové hudobné oblasti. Každý album znel inak. Spočiatku zaznamenali negatívne ohlasy, avšak pokračovali v tvorbe ďalej, kým si ľudia neuvedomili, že to mysleli so svojou hudbou úprimne a nič nepredstierali.
"Je vzrušujúce, keď hudobníci napokon opäť vezmú svoje nástroje a znovu objavujú silu živého vystúpenia po nahrávaní v štúdiu", dodáva Chris. Každý z kapely je všestranný a virtuózny hráč, schopný predviesť naživo to, čo splodil v štúdiu. Ich vokálne harmónie sa tiež nepočujú každý deň, najmä v rádiách určite nie. Weston, Kull a Buzby disponujú slušným hlasovým rozsahom. Ich trojhlasná harmónia je vitálnym a charakteristickým prvkom kapely. Dôležité sú aj texty, ktoré chcú poslucháčom doručiť pozitívne posolstvá, často sú založené na subjektívnych pocitoch a vyjadreniach, pričom opisujú konkrétne situácie zo života. Echolyn sa snaží ľuďom otvoriť mysle a uši, aby našli nový spôsob vnímania hudby, ktorá je v ich prípade nadčasová. Členovia skupiny sú šťastní, ak vidia, že ich tvorba nachádza živnú pôdu. Dôležitým zámerom je hudobná predstava sveta, v ktorom neexistujú umelé bariéry medzi jednotlivými žánrami.
Echolyn sa vrátil po piatich štúdiových albumoch, dvoch koncertných kompiláciách (vyše 250 odohratých vystúpení), troch rokoch pod krídlami Sony 550 Music a rôznych bočných projektoch (Finneus Gauge, Still, Always Almost) s albumom "Cowboy Poems Free" (jún 2000), ktorý vznikol v štúdiu po štyroch rokoch. Titul bol dlhoočakávaný medzi mnohými počinmi v hudobnom priemysle. Obsahuje novú perkusívnu zložku (ďalší bubeník/perkusionista), 10 nových skladieb, 4 hudobné poémy a texty venované 20 storočiu v Amerike. S históriou, ktorá sa datuje do roku 1989, kedy vznikol Echolyn, kapela pokračuje v odovzdávaní svojho odkazu v oblasti avantgardy, art a progresívneho rocku aj v tomto roku, aby fanúšikovia z celého sveta opäť zbystrili sluch. Mala by ich potešiť aj správa, že album "Suffocating The Bloom" (1992) sa dočkal opätovného vydania v remasterovanej podobe s novým obalom a na trhu by sa mal objaviť ešte do konca roka 2000.
Zostava:
Christopher Buzby - klávesy, vokály
Brett Kull - gitara, spev, vokály
Jordan Perlson - bicie, perkusie
Paul Ramsey - bicie, perkusie
Raymond Weston - basgitara, spev, vokály
Diskografia Echolyn:
Echolyn - 1991
Suffocating The Bloom - 1992
... and very blossom (4-skladbové CD) - 1993
As The World - 1995
When The Sweet Turns Sour - 1996
Cowboys Poems Free - 2000
Diskografia Finneus Gauge:
More Once More - 1997
One Inch Of The Fall - 1999
Diskografia Still:
Still - Always Almost - 1996
Diskografia Always Almost:
Always Almost - God Pounds His Nails - 1997
KAROL GERBA, 20.12.2000, zdroj: http://music.box.sk/news.php3?id=3044
So súhlasom autora prevzal: PaloM, 4.12.2008 ... (celý článek)