... Aby neunikol našim zrakom
aby bol celý v našom zornom poli
aby sa neskrýval v mrakoch
aby si nerobil po vôli
aby neunikol nášmu právu
ODTNITE MU HLAVU !
Skupina Bez ladu a skladu vznikla v roce 1985 ve slovenském Trenčíně. Zakládajícími členy byli Peter Kaščák (baskytara, violončelo), Richard Rybníček (bicí) a Martin Bedaťš (kytary). Po nějaké době se k nim přidal ještě Rastislav Kubica (saxofon).
Začali zkoušet v garáži jednoho z členů, ale zjistili, že jim chybí použitelný zpěvák. V té době se kolem nich motal mladší bratr Petera Kaščáka, Michal a když jim jednou zkusmo zazpíval, bylo rozhodnuto. Mišo Kaščák si ke zpěvu přibral ještě klávesy a percuse. Tehdy mu bylo pouhých 13 let, ostatním okolo patnácti.
První veřejná produkce se uskutečnila v červnu 1985 na svatbě nejstaršího z bratrů Kaščákových, Mariana, když jim hudebníci půjčili, na chvíli, své nástroje.
Členové kapely, dle vlastních slov, neznali tehdejší československou undergroundovou scénu a jména, jako Pražský výběr, Plastici, nebo Jasná páka, jim nic neříkala. Poslouchali tehdy spíše zahraniční kapely, jako Talking Heads, B 52´s, Devo a jak se později přiznali i své trenčínské kolegy a vzory Chór vážskych muzikantov (CHVM).
O hudbu se starali hlavně Mišo Kaščák a Martin Bedaťš, i když tvorba byla převážně kolektivní a zaměření bylo jasné: velmi rytmická Nová vlna s přesahy do undergroundu k až kakofonické hudbě. Texty tvořili Mišo Kaščák a kamarádi Ľubor Benkovič a Stano Dajča. Zejména Benkovičův textařský přínos byl velmi výrazný.
První oficiální vystoupení (už v černobílém oblečení, kravatách a tmavých brýlích) proběhlo v pátek 13. prosince 1985 na hudební přehlídce Gympelrock ´85, kde se každoročně představovaly trenčínské kapely. Zde si jich všimli kolegové z CHVM, které jejich vystoupení uhranulo natolik, že jim nabídli společný koncert v Bratislavě. Ten se uskutečnil v březnu 1986 v klubu Mladá garda, za účasti BLAS, CHVM a brněnských alternativců E. Tehdejší manažerka Éček, Lenka Zogatová okamžitě angažovala Bez ladu a skladu pro vystoupení na pražském RockFestu 1986, který výrazně pomohl odstartovat hudební kariéru souboru. V březnu 1987 je Ladislav Snopko pozval ke společnému vystoupení s Jiřím Stivínem v rámci projektu Dotyky a spojenia. Následovali další RockFesty, slovenské festivaly Slovrock (1987, 1988), nebo významný festival v Lipnici nad Sázavou, Lipnice ´88. Kapela se podívala i do zahraničí. Často vystupovali v Polsku, ale i v Bulharsku.
Bohužel s rostoucí popularitou se začali objevovat i první koncertní zákazy. Texty kapely byly velmi ironické a satirické (Odtnite mu hlavu, Píšte všeci modrým perom, Udavač, Xmetov) a to nemohlo ujít pozornosti socialistických kulturních strážců.
Po revoluci se jejich aktivita ještě zvýšila, když absolvovali turné ve Francii. Místo Richarda Rybníčka přišel nový bubeník Peter Slameň a s kapelou začal vystupovat i další saxofonista Peter Kohout (také CHVM).
Skupině Bez ladu a skladu se podařilo vydat tři alba. V roce 1990 eponymní "Bez ladu a skladu / Xmetov" (Opus), dále "Horúce hlavy" (1991, Opus) a poslední "Iba raz" (1994, Indies).
Kapela byla velmi aktivní až do roku 1997, kdy byla její činnost výrazně utlumena z důvodu rodinných i pracovních povinností jednotlivých členů.
Po určité době se objevila reinkarnace BLAS v podobě projektu Neuropa (Michal Kaščák, Peter Slameň a Peter Kohout), přinášející výraznou směs elektronické hudby a samplingu (jediné album Neuropa, vyšlo v roce 2000).
Michal Kaščák se v dalších letech věnoval, mimo jiné, i moderování hudebních pořadů, kdy s Petrem Fialou (Mňága a Žďorp) připravili mnohadílný hudební pořad "Ladí neladí", kde představovali různé české a slovenské kapely, aby se nakonec našel jako zapálený organizátor trenčínského multikulturního festivalu Pohoda (později Bažant Pohoda). V rámci této přehlídky se, čas od času, představuje i jeho kapela Bez ladu a skladu, ať už na oficiálních koncertech, nebo neoficiálních, či utajených. Několik koncertů bylo uskutečněno v r. 2005, k 20. výročí trvání skupiny. V roce 2010 proběhlo významnější turné k 25. výročí a kapela se, sem tam, připomíná i v současnosti. Její vystoupení jsou ojedinělá, ale o to významnější a vzácnější.
Libor, srpen 2012 (čerpáno z Wikipedie, oficiálních stránek CHVM a bookletů CD) ... (celý článek)