Perry, John G. - Sunset wading (1976)

hejkal - 5 stars @ 16.09.2013

Basgitarista John G. Perry asi nebude veľa hovoriť masám, hoci sa krátko vyskytol v legendárnej kapele Caravan. Jeho prvý sólový album Sunset wading z roku 1976 sa skladá zo štrnástich kratších skladieb povpletaných do jedného celku (hej, je koncepčný) a stojí za pozornosť. A nielen preto, že sa na albume podieľali takí hráči, ako Michael Giles (bubeník známy z prvých dosiek King Crimson), Geoffrey Richardson (Caravan) alebo špičkový gitarista Carrado Rusticci (talianska kapela Nova). O tom, že Roger Glover (hádam netreba predstavovať) si v jednej krátkej medzihre strihne nejaký ten syntezátor, sa ani nemusím zmieňovať, je to skôr vklad na efekt, než, že by na tom celé dielo stálo i padalo.

N albume prevláda pokojná nálada, pri jeho počúvaní sa človeku úžasne lieta kamsi do ríše fantázie. Strašne mi režú premakané inštrumentálne výkony, ono sa to nezdá, ale aj v pokojnej hudbe je možné „avantgardne“ šalieť. Hoci sa to počúva vyslovene ako celok, nedá mi nezmieniť aspoň absolútne vrcholy albumu. How goes the night mi pripomína to najlepšie z Gentle Giant, navyše, sú tu vskutku namakané husle. Rovnako gitarovo-flautový dialóg v As clouds gather nemá chybu. Skladba nazvaná Storm je jednoducho ťaživá, hustá, depresívna, chaotická a skvelá, to je hádam jasné. Jej plynulý prechod do najrockovejšej skladby Ah well, you can only get wet! pozostávajúcej z gitarového sóla vynikajúco nabudí aj Neprebudeného. Absolútnym vrcholom vrcholov vrcholových vrchárov je skladba Dawn, opäť je to skôr pokojná vec, ale značne canterburská, s mrazivými husľami sprevádzanými mnohými ďalšími nástrojmi v niečom, čo sa rozhodne nedá nazvať tuctovým. Prvky džezových periodických sústav v niektorých skladbách (Morning song) prepočuje iba hlucháň, výborne dopĺňajú pestrú paletu žánrov i nálad na albume. Fusion smršť Etude hovorí za všetko.

John G. Perry, meno, ktoré mi doteraz nejako zvlášť neutkvelo v pamäti, ma tento rok poriadne prekvapilo. Skupina Gringo a jej jediný album je parádny, sólovka Sunset wading je iná, ale rovnako bravúrna! Pre milovníkov artrocku povinnosť, neváhajte!

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0349 s.