Brazen Abbot - Guilty As Sin (2003)

alienshore - 5 stars @ 05.09.2013

S týmto albumom som sa zoznámil klasickým spôsobom, vošiel som do obchodu s CD a chlapík mi povedal, že tu má niečo zaujímavé pre mňa. Vložil to do prehrávača a začala sa valiť na mňa jedna hard-rocková pecka za druhou. Odvtedy si pamätám názov Brazen Abbot veľmi dobre a je to veľmi životaschopná skupina bulharského gitaristu Nikola Kotzeva. V podstate ma nesklamal ani jeden ich štúdiový album, ale Guilty As Sin považujem za vrchol Kotzevovej tvorivosti. Čo song to perla, pre fanúšikov kapiel ako Deep Purple a Rainbow je to určite podmanivá záležitosť. Krásne orgánové klávesy od Mic Michaeliho nerobia len bezduchú kulisu, ale sú plnohodnotnou súčasťou hudby. Jeho hráčske kvality sa nedali prehliadnuť ani v skvelej švédskej formácii Europe. Odtiaľ však pochádza aj basák John Leven a bubeník Ian Haugland. Speváci ako Joe Lynn Turner, Jorn Lande a Goran Edman odvádzajú kus výbornej práce, ale pozornosť púta aj virtuózna gitara Nikola Kotzeva a práve jeho hráčske a skladateľské schopnosti robia z Guilty As Sin fantastickú hard-rockovú jazdu.

Hlas Joe Lynn Turnera je samozrejme známy fanúšikom Deep Purple a Rainbow, práve on štartuje úvodný song One Life To Live. Výborné tempo a invenčné gitary okamžite navodzujú dobrý pocit a tak nasleduje ešte energickejšia Eyes On The Horizon s vokálom Jorna Landeho, ktorý je často prirovnávaný k Ronnie James Diovi. Sólo na gitare je takmer až neo-klasické a melódiu by si schuti zaspieval nejeden fanúšik tejto hudby. Je čas na láskyplnú baladu I'll Be Free a musím uznať, že je to proste krásna skladba. Po šťavnatej purpleovskej vypaľovačke Slip Away prichádza vrchol albumu Mr. Eartman. Tu prejavil Kotzev zmysel pre silnú melódiu a muzikálnu nápaditosť, jednoducho strhujúci hard-rock. Nasadenie však neupadá a pokračuje to skladbou Like Jonah s úžasným výpravným refrénom, ktorý odspieva Goran Edman. Za sprievodu výrazného orgánu odpáli Nikolo ďalšie parádne sólo. Lyrickejšia Bring The Colors Home je priam excelentná a opäť je tu ten veľkolepý refrén, ktorý až zamrazí. Od podlahy zahraná Fool's Confession má skackavý groove rytmus a trochu odľahčí nabitú atmosféru albumu. Supernatural je presne parketa pre Joe Lynn Turnera a táto skladba je ozaj niekde medzi Deep Purple a Rainbow. Ďalšia balada Eve je výrazom trochu inde a okorení to balkánskym melodickým cítením, treba však povedať že Goran Edman sa do toho nádherne vcítil. Tvrdšia A Whole Lotta Woman mi pripomína staršiu tvorbu Whitesnake a Lande sa ujal spevu najlepšie ako vedel. Posledná a titulná Guilty As Sin je pomalšia hard-rocková eufória s bluesovým podtextom. Turner spieva skvelo a všetko ide v podstate bezproblémovo. Po štyroch minútach sa však nasadí drsnejší riff a v psychedelickom tóne pokračuje až do svojho konca.

Nepovažujem to za bezbrehú kópiu hard-rockových legiend, aj keď inšpirácia je viac než jasná. Takýchto kvalitných albumov som až tak veľa zase neobjavil a Guilty As Sin je vydarený po každej stránke. Napriek tomu, že je tu trojica spevákov pôsobí album kompaktným dojmom za čo môže skladateľský rukopis Nikola Kotzeva. K celkovej pestrosti prispievajú hlavne silné refrény, ktoré majú takmer až muzikálovú teatrálnosť. Guilty As Sin patrí medzi moje mimoriadne obľúbené rockové nahrávky a vďaka takým talentovaným muzikantom ako Nikolo Kotzev si hard-rock získa ďalšiu generáciu poslucháčov.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0361 s.