Hackett, Steve - Wolflight (2015)

horyna - 5 stars @ 05.03.2016

Muzika je překrásný druh umění,když se dělá od srdce a s láskou,vždy je to poznat.Bylo by mraky alb za celou hystorii hudby,kde by se dalo začít podobnou větou,mě vytanula na mysli zrovna zde,u tohoto nezpochybnitelného skvostu a pomníku kvalitní,originální a svébytné mozaiky.Ano miluji Steva Hacketta,nedá se popřít vzhlížení k této osobnosti světového art rocku.Když za dob minulých pobýval v Genesis,učinil z nich(spolu s dalšími kolegy)drahokam nebývalého lesku a slávy,žel bohu po jeho odchodu,začínala se muzika téhle party měnit,různými okolnostmi i dobou.Vstanul tedy na prahu sólové kariéry a i zde jeho první(přinejmenším tři-čtyři)alba rozzářily opět úsměv na tvářích jeho fanoušků.Přeskočme období 80-90 let kdy doba,okolnosti i umělecké ambice nabyli vždy vyváženy kvalitou na kterou byli posluchači z dřívějška zvyklí(neznám příliš ony nahrávky a tak je nebudu ani hodnotit)do roku 2003-kdy byl poslaven pomník moderní hudbě.Ano album To Watch the Storms nelze hodnotit jinak než v superlativech a pro toho kdo má mysl otevřenou různým stylům a širokospektrální muzice musí hodnotit tohle album více než pozitivně.Od této doby se nese tvorba páně Hacketta opět na vlně zájmu a hlavně neuvěřitelně vyrovnané kvalitě nahrávek a originalitě vůbec.Jakoby se k mistrovi vrátila ona nevysichyjící míza z dob sedmdesátých zabalena do pojetí a zvuku doby nám náležící.
Než se dostanu k nové nahrávce nedámi se nepoklonit před jejími předchůdci ,ať už albu-Wild Orchids-navazujícímu na svého předchůdce a v několika aspektech ho dokonce převyšujíc,albu-mnohem rockovějšímu-Out of the Tunnel's Mouth a samozřejmě i až ezoterickému skvostu-Beyond The Shrouded Horizon,kde slova prostě nestačí.
No a jaký je tedy Wolflight?Přes počáteční mírnou nedůvěru k tématu desky,názvu i obalu,přiznám se ani klip mě příliš nepřesvědčil,říkal jsem si je to přece Hackett :-) ,nestárne(hudebně)taky,jako mnozí kolegové.A odpověď přišla v zápětí-Nestárne!!!!Umělecky rozhodně nee!!Jelikož po důkladném rozboru alba a že mu bylo hned od začátku věnováno hodně prostoru mohu s klidným svědomím říct,Steve stvořil další umělecké dílo,opět jiné než jeho předchůdci,o to však originálnější.Na vše co jsme od něj zvyklí dostáváme v míře dostatečné,ať je to kvalitní zvuk desky,mistrovství kapely která šlape jak švýcarské hodinky,dynamické přechody,částěčná orchestrace,uhrančivý a nezaměnitelný vokál,krásný tón španělky,naprostou žánrovou svobodu,která je zde navíc prodchnuta nečekanou temnotou a aurou mystična,ovšem zcela jiného než na jeké jsme byli zvyklí.No a jednotlivé skladby?U některých desek je rád vyzvedávám(spíše u dříve vzniklých)u novinek ještě není ten patřičný odstup,přesto zmiňme alespoň song titulní kde mistra okamžitě poznáváme,mění se dynamika skladby,pojetí,nástrojové vstupy a motivy,vše se děje s lehkostí a umem jemu vlatním,Love Song to a Vampire,s atmosférou že by se dala krájet,hned na ni navazující The Wheel's Turning kde intro má až transilvánskou pachuť,překrásnou Corycian Fire s orffovskými sbory které nás rozmetají na prach,dynamickou Black Thunder,konče jemnými tóny skladby Heart Song.Věřte mi že by se album dalo hodně rozpitvávat,skladby jsou složeny z mozaiky velkého množství nápadů,která ovšem drží pevně při sobě a prostě baví poslouchat.A je myslím důležité,aby se člověk k desce rád vracel a stále oběvoval nové a nové,je tu toho opravdu hodně.
Přejme si tedy jen,aby můzou stále políbený Hackett obšťastnil nás na podzim svého života ještě nejedním uměleckým skvostem podobné kvality.Bravo!

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0375 s.