Mayall, John - Behind The Iron Curtain (1985)

hejkal - 4 stars @ 14.05.2023

Dňa 6. júna 1985 hral Mayall s kapelou v Segedíne v Maďarsku a nahrávka z tohto vystúpenia vyšla na platni pod názvom Behind The Iron Curtain.

V zostave s rytmikou Joe Yuele (bicie) a Bobby Haynes (basa) excelujú predovšetkým dvaja virtuózni gitaristi Cocco Montoya a Walter Trout. O tom, čo dokážu, krásne svedčí napríklad skladba Rolling With The Blues. Album ponúka sedem skladieb, pokiaľ poznáte Mayalla, nič vás neprekvapí. Kto s Mayallom vyrastal, ten vidí, že playlist pozostáva zo skladieb známych z jeho albumov zo 60. rokov. Avšak sú to práve Montoya s Troutom, ktorý z nich vymačkali úplne novú šťavu. Mať v zostave dvoch sólujúcich gitaristov, to Mayall robil málokedy a veru je to škoda!

Pohodové bluesové veci ako Somebody’s Acting Like A Child, The Laws Must Change alebo Fly Tomorrow príjemne odsýpajú, tu spestrené harmonikou, tam diabolskými gitarovými sólami. Harmoniková exhibícia á la Room To Move je nahradená klasickým kúskom Parchman Farm. Pomalé bluesové hody obstarala skladba Have You Heard, rýchle zasa Steppin’ Out.

Kto sa seriózne zaujíma o blues, ten vie, že táto hudba znie najlepšie naživo, nuž Behind The Iron Curtain stojí za hriech. Fakt, že sa Mayall vybral aj k nám, do komunizmom decimovaného priestoru, je tiež hodný pozornosti. Táto zostava totiž v júni 1985 vystúpila aj v Bratislave v amfiteátri na Búdkovej ceste (dnes už neexistuje) v rámci podujatí Bratislavskej lýry. Otec na tento koncert spomínal celý život, okrem iného tam dosadili Grigorova s Midi ako predkapelu, čo bol taký kiks, akí zvládli zaručiť iba komunistickí kultúrni kastráti.

Každopádne je tento album vynikajúci, pre milovníkov gitarového šantenia priam zásadný.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0398 s.