Goodman, Jerry & Hammer, Jan - Like Children (1974)

Miloš Novák - 5 stars @ 07.03.2014

Toto album je naprosto fantastické.Po rozpadu Mahavishnu Orchestra ho natočili dva bývalí muzikanti Jerry Goodman a náš emigrant Honza Hammer.Míval jsem vinyl a koupil jsem cd. Nezávisle na sobě jsem zapůjčil čtyřem kamarádům a všichni svorně tvrdí,že je to lépe nahrané,než na vinylu,Jan Hammer si to tvrdě při remasteringu ohlídal.Jeden z prvních vinylů,které jsem vlastnil,takže trochu srdcovka,ale co tito dva skvělí muzikanti stvořili,je naprostá nádhera a jeden z největších počinů z dob jazzrocku. Jan Hammer tam dokonce naučil J.Goodmanna zpívat česky (pivo,víno),sami při poslechu zjistíte. Trochu z recenze skladeb .První skladba - Country and eastern music - Tak takto má vypadat skladba s naprosto přesnou rytmikou,housle ,klavír moog,nádherně jim to šlape a nápad a již slyšíme ,pivo ,víno. Bože to má zvuk.Nádherná skladba. No Fear - Tato skladba trochu začíná,jako album od C.Niemena - Enigmatic,ale po chvíli se to zvrhne v moogové řádění J.Hammera ,trochu tajuplná skladbička. I remember me - třetí skladba ,kdyby se zpívalo je to nádherná balada.Housle,moog,viola,to je nádherná pomalá skladba,určitě jako doprovod k nějakému filmu. Earth (Still our only home) - 4tvrtá skladba je trochu z jiného soudku,opět naprosto přesná rytmika , kytara vévodí a společně zpívají česky ,Naše země húú.Další řacha na albu. Celé cd je naprosto natočeno v takovém radostném a pozitivním duchu je to pecka . Topeka - Skladba J.Goodmanna a je to znát,housle dominují a krásně s z repro střídají s moogem. Steppings tones - Zde je podepsán jako autor další bývalí člen Mahavishnu Orchestra Rick Laird a v této skladbě opět slyšíme Mahavishnu z dob její největší slávy. Night - Tak toto je opravdu noc.Opět nádherná náladová skladba ,nechci Vás inspirovat,k čemu by se hodila,je to,já tomu říkám krása nesmírná . Full moon boogie - Asi nejkomerčnější skladba na albu,samozřejmě to žádná komerce není,ale je to největší mazec na albu,neskutečné,dalo by se hrát třeba na radiu Beat.Ta rytmika je neskutečná (Bomba). Giving in gently (A) I Wonder (B). - Poslední věc na albu , nádherná balada,hostuje zpěvačka Ivona Reich,myslím,že toto album by jste měli slyšet,protože po rozpadu Mahavishnu orchestra je to, to nejlepší co se k mému sluchu dostalo a dosti mi hřeje,že to není klasický jazzrock,ale ,že dost zpívají.Kdyby jsem mohl dát deset hvězd,tak je pro vyjímečnost alba dám,takže samozřejmě pět hvězd.Amen.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0358 s.