Trower, Robin - For Earth Below (1975)

hejkal - 4 stars @ 19.10.2023

Po úspechu albumu Bridge Of Sighs, ktorý sa v USA umiestnil na siedmej priečke rebríčka, sa Trower rozhodol obuť sa do toho naplno. Vo februári 1975 vydal album For Earth Below.

Rovno si povedzme, že ide o jeho komerčne najúspešnejšie dielo. V USA bolo piate a prvý raz sa dostalo aj do rebríčka v Británii, na dvadsiate šieste miesto. Zaujímavé je, že hudobne ide o nekompromicnú bluesrockovú jazdu hendrixovského strihu. V roku 1975 dominovali v americkom Billboarde také veličiny ako Elton John, Ohio Players, Linda Ronstadt, Average White Band, Bob Dylan, Led Zeppelin, Chicago, Earth, Wind & Fire, Wings, Eagles, Jefferson Starship a pod. V tomto kontexte je Trower niečo ako anomália, bez logického vysvetlenia.

K albumu som kedysi na Progboarde napísal, že Trower „zamladi“, to je náhrada za zosnulého Hendrixa. Album For Earth below nás o tom presviedča hneď osemkrát

Shame The Devil je vytvrdená pecka, It’s Only Money zasa pomalá nočná mora. Confessin’ Midnight vraždí každý náznak „rádiovosti“ s vervou Jacka Rozparovača, vlastne to platí ako o Fine Day, tak o najlepšej skladbe albumu nazvanej Alethea. Z radu vybočuje krehký kúsok A Tale Untold, ale ani tu nečakajte dajakú cukrovú vatu. Gonna Be More Suspicious navracia razanciu guľky dum-dum a záverečná (titulná) skladba For Earth Below núka to, čo Trowera preslávilo, ide o pomalý melancholický monument

Výborný album, oslava kvákadla.

Stále to platí, ale rád by som doplnil, že Trower mal neuveriteľné šťastie, že mu spieval James Dewar, basák zo Stone The Crows disponoval jedným z najlepších rockových hlasov tej doby. Osobne sa nazdávam, že za hustú atmosféru môže rovnako ako gitara. Napokon, je to práve konzistentne usadená temná nálada, čo mi na Trowerovi sedí najviac. Rytmika je skôr jednoduchá, aby sa na ňu nabalili gitarové vrstvy a spev je tou povestnou čerešničkou na torte. Azda to priamočiare gitarové bluesnenie v hardrockovom šate robí z Trowerovej muziky takú podmanivú a poslucháčsky vďačnú záležitosť, ktorá v 70. rokoch ešte na publikum zaberala. Však sa presvedčte sami.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0348 s.