Blood, Sweat & Tears - Blood, Sweat & Tears (1969)

hejkal - 5 stars @ 23.08.2013

Ak vás náhodou zaujíma, čo je to brass rock, stačí si vypočuť Blood, Sweat & Tears, kapelu, ktorá v roku 1969 priniesla ukážkovú definíciu tejto škatule.

Aj druhý album začína klasicistickou miniatúrou nazvanou Variations on a theme by Erik Satie... a tak ďalej. Perfektná džezrocková smršť Smiling phases však okamžite dokáže, že tu máme bombu. Nie je to iba parádny spev v podaní Clayton-Thomasa, ale aj inštrumentálne výkony, medzihry, úsečné stopky... Nečudo, že tak živelná rocková džezárňa patrí k najlepším momentom albumu. Nasleduje balada Sometimes in winter, aj tu sa kapela nebývalo zlepšila, preč je gýč, pribudla splínová nálada a vydarené dychové sóla. Hneď by som sa uložil na zimný spánok. Z ktorého ma však okamžite prebudí brutálna nálož More and more. Hard rock s dychmi nikdy neznel lepšie! Prériová harmonika zaklína hadov v inak zvláštne rozjarenej skladbe And when I die, ktorá je nielen hravá, ale miestami aj značne monumentálna. Temná posadená skladba God bless the child v bluesovom podkreslení nemá chybu, čo je to však oproti dvom geniálnym hitovkám Spinning Wheel a You made me so very happy, ktoré sú nielen poslucháčsky vďačné, ale predovšetkým parádne zahraté. A ani to džezové dýchavičné sólovanie nenudí. Kto očakáva, že gradovať sa už viac nedá, dostane poriadnu ranu do ksichtu. Blues – part II je „killerina“. Obsahuje kus psychedélie, nechýba výborné bubenícke sólo, kde sú tie časy, keď boli bicie v popredí. Brutálna koláž známych creamovských kúskov ako Sunshine of your love a Spoonful uvedie blues aj so spevom, keďže oboje v prvej inštrumentálnej časti skladby absentovalo. Žeriem to! Koniec albumu opätovne uvedie tie variácie na Satieho a padla.

Na CD mám dva bonusy, koncertné prevedenie More and more a Smiling phases, nemajú chybu.

Blood, Sweat & Tears je názov albumu rovnomennej skupiny, ktorý by nemal chýbať v žiadnej zbierke rockového fanúšika a v historických hudobných análoch čnie do výšin a nie je, takpovediac, v pozadí, ako by sa mohlo z „análov“ zdať.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0368 s.