Who, The - My Generation (1965)

nowhere_man - 4 stars @ 06.02.2011

Tak a poďme na moju srdcovú skupinu, The Who. Táto kapela bola pre mňa dlho nezaujímavá, až jedného dňa som sa rozhodol skúsiť a podľahol som. The Who majú akési zvláštne čaro hudby, neviem čím to je, ale každým albumom ma zaujali. Nehovoriac o tom, že Daltrey je zaujímavý spevák (a s tou hrivou bol pre mňa aj vzorom rockového speváka), Towshned je ozaj skvelý skladateľ a riffy vie tiež sekať poriadne, Entwistle je pán basgitarista, jeden z najlepších, akých som počul, no a Moon? Kapitola sama o sebe, pre mňa najosobitejší rockový bubeník.

Debut My generation musel v roku 1965 riadne zarezonovať, myslím, že na tú dobu je to slušná nálož. Predovšetkým sa mi tu vybaví titulný song, v ktorom je celé krédo rockovej mladosti - "dúfam, že zomriem skôr ako zostárnem" (hoci, keď to Daltrey spieva teraz, asi to neznie dôveryhodne). Koniec koncov, Moon aj Entwistele to v podstate naplnili... Ale okrem spomínanej skladby je pre mňa celé album perfektnou jazdou, predovšetkým sú to vydarený Brownov cover I Don't Mind, Legal Matter a parádna jazda Ox. Avšak tu musím spomenúť De-Luxe verziu, ktorú som si stiahol, kvôli nasledujúcim bonusom (teda okrem Circels (Instant Party) z US verzie, ktorá bola aj na normálnej CD verzii):
I Can't Explain, Bald Headed Woman, Daddy Rolling Stone (singlové bonusy), Leaving Here, Lubie (Come Back Home), Shout and Shimmy, (Love Is Like A) Heat Wave, Motoring, Anytime You Want Me, Anyway, Anyhow, Anywhere, Instant Party Mixture.
Z nich by som chcel vyzdvihnúť predovšetkým notoricky známu I Can't Explain, absolútny vypalovák a Leaving here, ktorá je v tejto verzii pre mňa synoymom šialeného bubnovania Keitha Moona.
Skvelý album.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0414 s.