Doors, The - Morrison Hotel (1970)

Reakce na recenzi:

legolas - 4 stars @ 19.04.2020 | #

Dodnes přesně nechápu, co přeletělo přes nos Jimu Morrisonovi a jeho kumpánům, když po tak elektrizujících a nápaditých počinech, jakými byli alba Waiting for the Sun a The Soft Parade, rázně přehodili vyhybku na boční kolej a vydali se zpátky proti proudu času. Svým pátým dílem Morrison Hotel dost rapidně popřeli svůj vývoj i vývoj tehdejší hudby. Tuto nahrávku lze brát jako návrat do kolébky blues. Do té nejšpinavější podoby, kdy jeho syrovost a nepoddajnost začínali krotit rockové vlivy do muziky nově zasahujících daleko mladších muzikantů.

Desku nakrojí obstojná bluesová vypalovačka Roadhouse Blues, na kterou naváže o poznání jímavější drobek z minula Waiting For The Sun. Jsem rád, že ji Doors nepoužili na třetí lp, ale vpíchli ji až sem. Má kvality a atmosféru. Vedle některých suchopárných a průměrných položek, zdem dodává životodárnou esenci. Podobně interesantní jsou ještě skladby You Make Me Real a Blues Sunday. Dále očistné experimenty Ship Of Fools, Queen Of The Highway a naléhavě hravá Indian Summer. Opakem je nudná vata dvojice Land Ho a The Spy.

Ona to není zas tak špatná deska. Je neotesaná a hrubá. Zní prapůvodně, ale vytrácí se z ní průběžně nastavený model The Doors. Chybí tu zvířecí touhou samotných muzikantů experimentovat. Pro vývoj Doors je to stopka, ale osobní kvality Jima Morrisona jako zpěváka se tady naštěstí nezastavili.

Závěrem tu mám otázku pro bedlivé posluchače. Kdo z vás si kdy všiml vykradeného motivu skladby Peace Frog, který použila Nirvana do svého hitu Smells Like Teen Spirit? Počáteční riff je do uší bijící. Hanba.

 

Danny @ 19.04.2020 18:43:43 | #
Palo, pokud by byl příspěvek toho pána o extrémní, nějak patologicky škodlivé hudbě, která programově pracuje s nevkusem, cynismem, nelidskostí a jinými nemorálními prostředky, pak nemám problém s tím souhlasit. Ale není to tak. Abych použil jeho slovník, za "zvěrstva" byly označeny běžné rockové kapely, které se jemu zjevně nelíbí, ale které považuje za obecné (nejen kulturní) zlo a příčinu úpadku: Nirvana, Green Day, Offspring, Rammstein, Tool, Limp Bizkit, Slipknot. V dalším příspěvku přidal Testament, Intronaut a Dyssidia. Posledně jmenovaná je taky mimo můj zájem, ale respektuju, že se může někomu líbit.

Je to jen o toleranci a neschopnosti respektovat hudbu, která je mimo osobní vkus. Navíc je to podáno dehonestujícím způsobem, cituju: "Ti totiž nemají s hudbou nic společnýho. Normálním lidem jsou leda k smíchu." Mně se ty kapely líbí, jsem tedy k smíchu a nejsem normální?

Abych se styděl za to, že poslouchám úplně normální a nezávadnou hudbu, jen proto, že to tak někdo vidí a svůj osobní pocit tu předává jako obecnou pravdu, to opravdu nebudu. To už tu bylo za komunistů. Podobné postoje sám za sebe respektovat nebudu a pokud je tady budeme tolerovat, pak beze mě.


Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0131 s.