Jethro Tull - Christmas Album (2003)

Tomáš Rojt - 4 stars @ 07.01.2017

Když jsem si vloni před vánoci dával v autě do CD changeru CD „ Christmas album“ od JETHRO TULL, abych umocnil předvánoční atmosféru trochu jinak a sice rockersku, netušil jsem však, že nakonec na něj v tom předvánočním fofru nakonec řada nedojde. A tak jsem si toto album vychutnal až první týden v novém roce a to hned dvakrát za sebou. Jak toto album pojmout? Tak předně je to labutí píseň JETHRO TULL jako takových, protože všechna další alba už Ian Anderson vydává pod svým jménem jako alba sólová, o když my všichni fanoušci JETHRO TULL víme, že prakticky celý repertoár pochází z dílny právě principála Iana. Je to zvláštní album, obsahuje hned 7 instrumentálních skladeb, 6 skladeb je převzatých včetně „ Boureé“ od J.S.Bacha, 7 skladeb bylo již vydáno dříve na ostatních albech a závěrečná „ A Winter Snowscape“ je překvapivě z pera Martina Baree, Andersonova nejvěrnějšího souputníka, který s ním už ale bohužel nehraje. Je oni dva ví, jak to tehdy bylo. A právě tato skladbička, které dominuje akustická kytara a flétna patří k velmi příjemným momentům. A právě závěrečný song z pera M. Baree je podle mého názoru jedním z vrcholů alba a jakousi symbolickou tečkou dlouhé spolupráce těchto dvou rockových bardů. Vůbec celé album působí navzdory výše uvedené statistice velmi kompaktně a příjemně se poslouchá. Povedená tečka. Nakonec mi dovolte, abych využil první týden nového roku a z této pozice popřál všem čtenářů a aktivním přispěvatelům PROGBOARDU povedený a objevný rock 2017, samozřejmě plný kvalitních novinek.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.038 s.