Pretenders, The - Pretenders - Loose In L.A. DVD (2003)

penoz - 4 stars @ 28.03.2008

The Pretenders: Pretenders Loose In L.A.
Eagle/BMG EREDV331, cca 136 min
Chrissie Hynde se vzhledově ani povahově nemění. Zůstává pravověrnou rockerkou. Dokázala „ustát“ všechny rány, které jí osud připravil. Skupinu Pretenders si vymyslela, dovedla k jisté dokonalosti a už pětadvacet let ji drží pohromadě. O spoluhráče ji pravidelně připravovala tragická úmrtí, náročnost k sobě i jiným.
A když se zdálo vše v pořádku, přišly nabídky konkurentů a musela hledat dál. Kytaristu Dominika Millera jí například odlákal Sting. Aktuální sestava už je pohromadě deset let a zdá se, že vydrží. Vrátil se do ní Martin Chambers, skvělý bubeník, který pamatuje první tři alba Pretenders. Chrissie šlo vždy o kvalitu a dokázala si ji vyvzdorovat i před nahrávacími společnostmi. Proto má skupina jen osm řadových alb. Záznam zastihuje Pretenders v dobré formě na počátku koncertního turné k albu Loose Screw. V sestavě je hostující klávesista. Zpěvačka a autorka až na tři skladby neodkládá kytaru. S kapelou prokládají odpíchnuté, věrné, mírně modernizované podoby skladeb ze všech alb novinkami. Zní ostré kytary i houpavé reggae, ke kterému měla Chrissie vždy blízko. Koncert má spád, některé skladby zpěvačka stručně uvádí. Skladbou Biker (Motorkář) vzpomene na zesnulého Joea Strummera z The Clash, první singl Kid zase věnuje památce zesnulých spoluzakladatelů Jamese Honeymana Scotta a Petera Farndona. Po hodině a půl pětice ještě dvakrát přidává. Dočkají se ti, kterým chybělo pomalé I’ll Stand By You, i jiní, co mají rádi první album (Mystery Achievement, Brass In Pocket). Middle Of The Road je stejně úderné jako kdysi. Každičký úder do bicích, kytar, doplňující zpěv muzikantů, zejména Chamberse najdete věrně zachycen na svém místě v prostoru, dojem je velmi autentický. Obraz je v každém okamžiku kontrastní bez kazů a běžných potíží s méně osvětlenými části jeviště.
Bonusy nejsou příliš rozsáhlé, ale postačující. Obligátní pohledy do zákulisí obsahují stručné výpovědi muzikantů a obsáhlejší jejich šéfové. Je zde také stručný sestřih koncertu, další skladba.
****1/2 Petr Nožička 2003

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0349 s.