Deep Purple - Singles A's & B's (1993)
Reakce na recenzi:

Keď som prvýkrát na videu videl klip k skladbe Hallelujah, ostal som stáť s otvorenými ústami. To som začínal s mojim preorientovávaním od punku k hard rocku a toto ma dostalo. Kupodivu, táto perla sa nikde na radovkách skupiny nevyskytovala, takže som nakoniec zakúpil CD s veľavravným názvom Singles A’s & B’s.
Človek, ktorý chce staré obdobie skupiny spoznať aj z mimoalbumovej perspektívy, tu dostáva 20 skladieb, z ktorých mnohé určite potešia nejedného albumistu alebo bestofistu.
Prvé obdobie skupiny zastupujú Hush a One more rainy day, sú aj na debute. Singel Kentucky woman z dvojky a singlové verzie Emmaretta a The bird has flown sú všetky hutné a patria k perlám repertoáru. Hallelujah predstavuje Gillana a je to tak bohovská vec (tie Ritchieho vyhrávky nemajú chybu), že sa čudujem, že o tomto songu nikde nikto moc nehovorí. Nasleduje myslím holandská verzia (a neskôr nemecká) singlu Speed king. Najmä v sólovej časti ide o dosť odlišnú verziu od tej na In rock. Black night je stálica všetkých výberoviek a jedna z vlajkových lodí skupiny, takže nechýba ani tu. Ďalej tu máme štvoricu singlov z obdobia Fireball. Strange kind of woman je klasika, peckou je svižná I’m alone, nechýba titulná Fireball (a som ticho...), ale všetky zatieňuje vynikajúca Demon’s eye. Ten rif a nálada z nej robia jednu z mojich najobľúbenejších skladieb skupiny vôbec. Slávne obdobie Machine head pripomenie mne moc nehovoriaca Never before a krásna balada When a blind man cries. Samozrejme, nechýba sprofanovaná Smoke on the water, tu v US single edit, čo je dosť grc, pretože v rámci skrátenia času jednoducho odrezali kus sóla! Béčko singla Woman from Tokio (ktorý tu nie je) je svojho času nevydaná živá Black night z Japonska. A teraz nastal čas na Coverdalea, Burn pripomenie Might just take your life a jej béčko, čo je inštrumentálka Coronarias Redig. Vraj sa Coverdaleovi nechcelo v ten deň spievať (únava z turné, či čo), tak Ritchie zbúchal sólo a v určitých úsekoch dal vzniknúť jednej zo svojich najväčších skladieb, Catch a rainbow. Záverečná éra 70. rokov s Bolinom na palube je zastúpená dvojicou skladieb. You keep on moving uznávajú všetci, s ktorými som sa kedy o tom bavil, ale mne sa tá vec až tak veľmi nepáči. Neviem, čím to je. Love child je bombová. Ten rif je geniálny a čudujem sa, že James Gangu nebol dosť dobrý.
Nie je to radovka, ale ani klasický best of. Je to jednoducho zaujímavá dobová spomienka a navyše, je to parádna hudba. Dávam plný počet, toto CD sa vypočuť oplatí. Ja si ho púšťam často.
PaloM @ 24.02.2009 17:42:29 | #
Po hejkalových ódach som si toto "dielo" zaopatril.
Je z rodu Čapkovej poviedky "Ako psíček a mačička piekli tortu". Samé vynikajúce príchute, len torta sa nedala jesť :-)). Pre mňa by to malo jediný zmysel: ako zdroj skladieb pokope, ak by som potreboval jednotlivé použiť do úplne iných "hybridných" výberoviek (rôzne kapely). Vôbec, single Yes, U.Heep, L.Zeppelin (ak mali), to by ma nikdy neuspokojilo. Sú to kapely celých albumov. Toto CD je pre "Die Hard Fans", archív singlov pokope. Proste, mne to ako titul do mojej zbierky, s mojimi predstavami zberateľa, absolútne nesedí.
Nevedel by som to ani v našej stupnici ohodnotiť.
Jednotlivé skladby - výborne, ako celok ??
Schodné riešenie vidím pridať single ako bonusy na radovky z rovnakých rokov vydania (čo sa zrejme i udialo, muzikológ nie som, nemám odvahu to 100% tvrdiť).