Beatles, The - Revolver (1966)
Reakce na recenzi:
Walrusa - @ 31.10.2013
Kdybych si tohle album šla koupit do krámku s broušenými drahokamy, tak tenhle budou mít buď za výlohou, na odiv všem, a nebo kdesi pečlivě ukrytý ve skladu, prostě proto, že je příliš cenný.
Georgovi se dostalo té cti započnout album Taxmanem. Úderná a velice jízlivá skladba, která je přímým útokem na daňovou politiku, především na politiky Harolda Wilsona a Edwarda Heathe.
Eleanor Rigby je cosi nad mé chápání. Ty nádherné smyčce a působivou, notně pesimistickou melodii jsem nedokázala plně pojmout ani když jsem stanula u samotného náhrobku v Liverpoolu. Úžasná skladba!
I'm Only Sleeping je takový první krůček do psychedelie, ale mnohem překvapivější je pro mě následující Love You To. Těžko říct, zda Harrison opravdu v této skladbě hrál na sitár, ale to není podstatné, je to velice pozoruhodná, krásná a originální skladba, která nás přenáší kamsi na indické pahorky.
Here, There and Everywhere; Good Day Sunshine a For No One jsou skladby se zřetelným Paulovým rukopisem, které mě vždycky moc přitahovaly působivou melodií.
Yellow Submarine to je prostě taková legenda, kterou zná kdekdo. Je to také možná jedna z nejzpívanějších písní ve školních hodinách angličtiny ;)
Ze zbytku musím ještě vyzdvihnout Got To Get You Into My Life, živou a plnou energie. A také And Your Bird Can Sing, kvůli její ehm zajímavé a vysmáté verzi z Anthology.
No a na závěr, moje nejoblíbenější z tohoto alba (spolu s Eleanor Rigby): Tomorow Never Knows. Tohle už nebyl jen krůček, tohle byl přímo skok do světa psychedelie: smyčky, Leslieho reproduktor... Tato skladba nás odnáší kamsi do sfér nebeské mysli ovlivněné LSD. Otevřela se nová kapitola hudby...
Album je to opravdu skvostné, myslím, že si nezaslouží porovnávání se Seržantem, protože je prostě originální, jedinečné a neopakovatelné.