Byron, David - On the Rocks [The Byron Band] (1981)

nowhere_man - 5 stars @ 12.09.2011

Po dvoch rokoch nečinnosti, počas ktorých neviem, čo David Byron robil (ale určite chlastal), prišiel jeho návrat v podobe kapely The Byron Band. Okrem Byrona v túto kapelu tvorili vynikajúci hudobníci, každý so skúsenosťami v rôznych kvalitných či známych projektoch. A spoločne takto vytvorili vynikajúci album, pre mňa najlepšie, čo David naspieval mimo Uriah Heep. A navyše, vyšlo v roku 1981. To už boli osemdesiate roky a mnohým rockovým kapelám došla šťava a hudba celkovo šla dosť dole kvalitou. Ale tento album ako keby osemdesiate roky nevnímal. Je to nádherný kus poctivej, emotívnej a nefalšovanej rockovej hudby, ktorá by si zaslúžila oveľa väčšiu pozornosť. Jednoducho nádhera, každé rockové srdce zaplesá radosťou.

Album otvára skladba Rebecca s nadupaným riffom, takto má znieť skvelý rockový song. David samozrejme exceluje, za tie dva roky nečinnosti sa mu jeho božský hlas vôbec nezmenil. Skladba Bad girl je ozajstný klenot. Skvelý rytmus, tajomná atmosféra, skvelý Mel Collins na saxofóne. Po tom však prichádza ešte väčšia perla, pre mňa najlepší song albumu How do you sleep. Hutný rockový song so skvelým Davidovým vokálom a gitarou Robina Georgea. Krásnu pohodu prináša skladba Little by little, jednoducho pohodička. Rocková našlapaná skladba Start believing opäť rozplesá každé rockové srdce, je tu ozaj skvelý riff. Never say die potom patrí do kategórie melodického poprocku, podobne aj King, hoci ten má oproti Never say day rockovejší ráz. Záverečná skladba Piece of my love album parádne uzatvára. Pekné saxofónové vyhrávky, po ktorých nastúpi vynikajúci rockový riff a kapela šlape ako hodinky. A máme tu aj singlové bonusy. Najprv je to melodická Every inch of the way, ktorá má akýsi nádych melanchólie, ale inak je veľmi pohodová. Na B strane singla Every inch of the way bola zas skladba Routine. Vynikajúci našlapaný rockový song, skvelý rytmus, riff a Byronove vokály. Obe tieto skladby pochádzajú ešte z tvorby Byrona a Boonea z čias projektu Baby faced killer. Posledný bonus je B strana singla skladby Rebecca s názvom Tired eyes. To je ozaj vydarená jemná akustická skladba plná emócií.

Rozhodne jeden z najlepších rockových albumov osemdesiatych rokov. Všetci, čo milujú Davida Byrona v Uriah Heep by mali siahnuť po tomto albume. Je to kus poctivej rockovej hudby. Vynikajúca kapela s vynikajúcim spevákom.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0356 s.