Royal Hunt - The Mission (2001)

Mohyla - 5 stars @ 19.08.2010

Albumy Paradox (1997) a Royal Hunt 1996 (live) naspieval a výborne D. C. Cooper. Fear (1997) a The Mission (2001) už John West. RH sa podaril husársky kúsok, namiesto vynikajúceho Coopera zlanárili famózneho Westa. (Ten má hlas ako zvon, povedala moja manželka, pri jeho náhodnom počutí, hoci moju hudbu ináč "nemusí".) Do kapely perfektne zapadol a posilnil jej rady. Výsledkom je podľa mňa "majsterštik RH" The Mission.
Predlohou je kniha Raya Bradburyho - Marťanská kronika. Album sa skladá zo siedmych častí pospájaných medzihrami. Čo sa týka aranžmánov, vokálov a inštrumentácie nebudem sa opakovať, platí to, čo v predchádzajúcich recenziách. Lenže na tejto doske sú dotiahnuté do dokonalosti. Spevák exceluje, gitarista sa predvádza od jemných kudrliniek (Mission), až po vypaľováky (Total Recall), v čom mu zdatne sekunduje klávesák. Prirovnal by som ju ku zlatej korunke. Tú vytvorila kapela ako celok. Korunku však prizdobí drahým kameňom raz spevák, raz klávesák, raz gitarista. Album začína pomalšou melodickou The Mission. V nasledujúcich Surrender a Judgement Day kapela prikuruje pán Kjaer osádza v sólach prvé diamanty, ďalšie pridáva spolu s Andrém vo World Wide war a Out of Reach. Uvoľnenie napätia prichádza v nežnej Days of no Trust. Tá sa preklopí vo finálnu odpichovú Total Recall, kde zlatnícku prácu dokončujú exhibíciou páni Kjaer a Adersson.
Tento album odporúčam minimálne si vypočuť i priaznivcom iných hudobných štýlov. Keďže je to podľa mňa "majsterštik", tak jednoznačne 5 hviezdičiek.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0353 s.