Tribal Tech - Tribal Tech (1991)
1. Signal Path (Scott Henderson) 6;29
2. Big Girl Blues (Scott Henderson) 6:15
3. Dense Dance (Gary Willis) 4:51
4. Got Tuh B (Gary Willis) 6:43
5. Peru (Scott Henderson) 7:23
6. Elvis at the Hop (Scott Henderson) 4:34
7. The Necessary Blonde (Gary Willis) 6:52
8. Fight the Giant (David Goldblatt) 4:05
9. Sub Aqua (Scott Henderson) 5:30
10. Formula One (Scott Henderson) 4:44
11. Wasteland (Gary Willis) 8:03
Obsazení:
Scott Henderson - kytary, kytarový syntezátor
Gary Willis - bass, syntezátor
David Goldblatt - klávesové nástroje
Joey Heredia - bicí nástroje
Brad Dutz - perkuse
Scott Henderson a Gary Willis pracovali vo svojom vrcholnom období rýchlo a efektívne. Po roku od vydania skvelého Nomad, vyšla nahrávka s jednoduchým názvom Tribal Tech. Po prvýkrát sa však objavujú v popredí mená oboch hlavných protagonistov a skladateľov, keďže predtým kapela niesla názov Scott Henderson and Tribal Tech. Bolo to samozrejme logickým vyústením, pretože Willisove kompozície v ničom nezaostávali za Hendersonovými. Obaja majú jedinečný talent pre tvorbu abstraktných a experimentálnych plôch s nadupanými rytmickými obmenami. Tribal Tech teda nie je o hegemónii jedného človeka, ale predovšetkým o spoluvytváraní zaujímavých a netradičných aranžmánov.
Album sa, ako ináč, odlišuje od predošlých a prináša opäť relatívne pestré spracovanie inštrumentálnych skladieb. Signal Path je dobrý úvod s klasickým jazz-rock/fusion nasadením. Blues-rockové číslo Big Girl Blues nezaprie Hendersonov záujem o tento žáner, čo neraz deklaroval aj na svojich sólovkách. Skutočne vynikajúca vec je rytmicky zložitá a členitá Dense Dance, kde sa prejavujú súčasne všetky nástroje a pôsobí navyše veľmi vyrovnane. Rytmické bublaniny a kotrmelce v abstraktnejšom prevedení predvedie skladba Got Tuh B. Upokojenie albumu prinesie melodickejšia a atmosférou vzdialených končín nabitá Peru. Jednou z najvýraznejších kompozícii tvorby Tribal Tech je určite Elvis At The Hop, ktorá má takmer tanečný podtext a najlepšie je na tom to, že je to stále seriózny fusion.
Druhá polovica dosky začína umiernenou jazzovejšie znejúcou The Necessary Blonde. Zvuk Tribal Tech naberá na sile pri Fight The Giant s opäť šibalskými rytmickými kľučkami a delikátnou inštrumentáciou. Na silnejšie melodické témy vsádza Sub Aqua, ale hneď nasledujúca be-bopová Formula One je z úplne iného súdka vďaka improvizačnému charakteru. Wasteland má výpravnejší obsah a formálne inklinuje k uhladenejšiemu jazz-rocku.
Zostava sa oproti predošlému počinu Nomad zmenila len na bubeníckom poste, ktorý obsadil skvelý Joey Heredia. Tribal Tech neuhli od svojej vysokej hráčskej úrovne a opäť ponúkli kvalitne naaranžované skladby s pomerne širokým žánrovým rozletom. Henderson aj Willis sa blysli niekoľkými skvelými kúskami zo svojej autorskej dielne ako napr. už spomínané Dense Dance, Got Tuh B, Elvis At The Hop alebo aj Sub Agua. Eponymný album Tribal Tech by teda nemal fanúšikov pravoverného (lepšie povedané slobodného a neviazaného) fusion nechať chladnými.
reagovat
- hodnoceno 0x
- hodnoceno 0x