Ulrychovi & spol. - Pojďte dál, chci být chvíli s vámi (1975)
1. Pojďte dál (Ulrych)
2. Tři přání (Ulrych)
3. Zahrada a dům (Ulrych)
4. Touha (Ulrych)
5. Luční král (Ulrych)
6. Dítě (Ulrych)
7. Žíznivé ráno /Delta Down/ (Alex Harvey / Ladislav Kopecký
8. Prázdný je ten dům (B. Ondráček / Z. Borovec)
9. Stoupám /Low Down/ (Pete Cetera / L. Kopecký)
10.Zaleť sokol (lidová)
11. Kde budeš zítra, kdo ví... (B. Ondráček / J. Aplt)
12. Zde leží zem tvá (Z. Marat / Z. Borovec)
Obsazení:
ORCHESTR GUSTAVA BROMA (1,2,4,6)
STUDIOVÁ SKUPINA JIŘÍHO HUDCE (3,5)
TOČR Jiřího Vobruby (7,8,9,11)
CIMBÁLOVÁ MUZIKA JINDŘICHA HOVORKY (10)
ORCHESTR VÁCLAVA HYBŠE (12)
a sbor Babety
Bohužel se zde nevyznám a nevím jak reagovat přímo. Uviděl jsem zde náhodou tuto recenzi a okamžitě jsem dostal nápad jí umístit na facebook, kde už delší dobu mám stránku o české muzice. Snažím se nebýt komerční a tak se tam paní hana hodí skvěle s touto vaší recenzí.
Jsem její veliký fanoušek a mám nasbírané snad vše od ní z let 60 a 70. Včetně rarit, které se doposud nevydali, ale u Supraphonu stále bojujeme a boucháme na vrata. Ano já jí dost propaguji ještě s jednou dívkou pro italské a španělské posluchače a stále nám píší o staré singly její. Dokonce se chystá i italské forum, kde bude paní Hana na přání k dispozici aby se o ní dověděli i mimo republiku což už je zhruba 5 let. Zde u nás se takové hlasy neoceňují a je známo, že mimo náš stát jsou takové hlasy a tvorba vítaná. Takže děkuji že smím tuto recenzi poslat i dále do světa :-)
reagovat
Petr Gratias @ 12.12.2013 20:01:48
Petr Gratias @ 12.12.2013 14:50:22
Zdravím Aziena!
Tahle reakce mě velmi potěšila.
Zejména informace, že paní Hana proráží v Itálii
a Španělsku!!!
Je velká ostuda, že veškerá produkce Hany Ulrychové
a skupiny Atlantis (ale obecně, kde se její hlas objevuje) se setkává s odmítáním a lhostejností, přitom produkce všelijakých muzikálových hvězdiček má zelenou. Ach ten čeký business, škoda slov!
Rád souhlasím. Pokud tam budou nějaké překlepy, prosím o jejich opravu. Vzniká to proto, že píšu rychle a mám málo času texty korigovat. Děkuji za pochopení. J
Jenom se zeptám co znamená ono
"FB skupina"?
Díky za odpověď a za to, co je činěno ve prospěch jejích písní. Považuji to za velmi záslužnou práci, kterou bohužel v době lhostejnosti a v honbě za vším novým a aktuálním získává mnohdy charakter boje s větrnými mlýny. Vím o čem mluvím!
Rád bych zůstal ve spojení!
b.wolf @ 12.12.2013 15:12:21
tož Petře, FB je facebook :)))), ale jinak díky za odkaz na paní Zpěvačku. Bohužel je velmi tristní, (a v tom s P. Gratiasem naprosto souhlasím), že kdejaký odpad, kdejaká mediální mrdka a škvár se vydává, ale SKUTEČNÁ skvělá zpěvačka (což H. Ulrychová bezesporu je a věřím, že ještě dloooooouho bude), tu prostě nenajdete a že bychom ji slyšeli třeba v nějakém rádiu, to už vůbec ... chjo...
Petr Gratias @ 12.12.2013 15:48:34
Zdravím, Wolfe...
Já vím, že budu asi za vola, ale já
na facebooku nejsem a ani nechci být.
Hodně lidí a i ženské (což chlapovi vždycky zalichotí) mají se mnou zájem komunikovat skrze toto
elektronické médium, ale já nechci. Je k tomu víc důvodů.
Facebooková orientace byla mj. také důvodem, proč jsem kvůli nové "koncepci" nedobrovolně spolu s jinými skončil na Rádiu Hey 96,8 FM, kam vstoupily nové trendy a zlikvidovaly moje pořady Rock Café a Rock Antikvariát.... takže se mě nechce nijak facebookovat, ať už to má jakékoliv přednosti. Raději chodím na Progboard, protože jinak člověk píše, koriguje, poslouchá hudbu, chodí na koncerty má svou rodinu a chce taky trochu cestovat a chodit do přírody.... ale to jsem se moc rozpovídal. Jenom jsem to chtěl dovysvětlit, protože jsem nevěděl co je FB....
Na Supraphonu pracuje Karel Deniš, velmi zajímavá osobnost širokého kulturního záběru, které si vážím, ale není to on kdo rozhoduje CO se bude z archivu vydávat a pokud marketingový průzkum sezná, že se starý titul (jakéholiv žánru) nevyplatí digitalizovat a připravit k vydání, tak to prostě nevyjde! Stále ještě existuje řada titulů, jejichž vydání by bylo z historického a sběratelského důvodu důležité, ale business nesdílí pocity a přání, ale pouze zisk a ztrátu a z toho se odvíjí i vydavatelská politika. Že tahle okolnost nutí sběratele poměrně komplikovaným způsobem kopírovat z praskajících raritních vinylů záznam do digitální podoby a vlastně porušovat zákon je jasné, ale na druhé straně nikdo neporadí, JAK se ke starým historickým nahrávkám dostat. Jde o to je mít k dispozici pro vlastní potřebu, ale cesta k nim je "zarúbaná".
Když člověk v New Yorku, Paříži nebo Londýně zatouží mít nahrávky takového LOUISE ARMSTRONGA, KINGA OLIVERA, JOHNA COLTRANEA nebo LEADBELLYHO, stejně tak jako GLENA MILLERA nebo DUKE ELLINGTONA, tak na ně dosáhne, ale u nás dosáhnout na alba nebo CD VLASTY PRUCHOVÉ, RUDOLFA DAŠKA, starých nahrávek HANY a PETRA ULRYCHOVÝCH, MARTHY a TENY ELEFTERIADU, skupin JUVENTUS, CARDINALS, BEATINGS, METRONOM, BLUESMEN (třebas i na výběrech) je téměř nemožné, nebo úplně nemožné a to píšu jen tak spatra.
Ale to už jsme tady před časem řešili a nerad bych se opakoval.
Zdravím!
merhaut @ 12.12.2013 23:57:47
Na Supraphon online je od Hany a Petra toto: >> odkaz
pito63 @ 18.12.2013 11:54:29
Odstránil som nezmyselnú "recenziu" Aziena a žiadam ho, aby sa naučil používať Progboard. Odstránený príspevok pripájam pod jeho prvú "recenziu".
Azien, 15.12.2013
Je sice mrzuté, že větší výhody získala Marta Kubišová ve Španělsku a jejich vydavatelství ovšem boj o Hanu určitě neustává a věřím, že během několika let se Hana prosadí i pro španělsko a vydají jí tam Album, které bylo původně plánováno. Pro Itálii je ale určitě plánována a chystá se i překlad jejích písní právě i z tohoto alba Pojďte dál, chci být chvíli s vámi.
Hana Ulrychová – zejména pro pamětníky „opravdová paní zpěvačka“. Majitelka silného přírodního hlasu s pořádným rozsahem a výrazem, předurčená pro široké použití. Desítky let ovšem působí ve skupině Javory mimo rock, bigbít a další ingredience a mnoho lidí (zejména mladší ročníky) ji dnes vnímá jako zpěvačku moravských písniček z oblasti lidové hudby…
Cítím, že tím vyvolám mezi pány progboardisty silné tření, co má co dělat takový typ hudby mezi progressive rockem, art rockem, jazz rockem, hard rockem….., nicméně jako publicista a hudební historik mám prostě tak trochu v „popisu“ práce i nějaké přešlapy a proto jsem se rozhodl zařadit sem i její jediné sólové album, které ji vydal Panton v polovině normalizovaných sedmdesátých let. Dnešní rychlá doba nutí rychle zapomínat a žít přítomností a vyčkávat na budoucnost. Myslím, že nějaké ty návraty nikomu neuškodí. Někomu připomenou opravdu výtečnou zpěvačku, která by za jiného vývoje okolností zpívala rock, posléze soul a možná i jazz… to by musel být ale vývoj v dané době nakloněn různým talentům, což v drtivé většině nebyl….
Při poslechu alba se nemohu ubránit dojmu, že Hana Ulrychová i realizační tým věděli, že žádné další album nebude (natož specificky orientované do jednoho žánru) a proto tehdejší produkce zvolila cestu napříč hudebním pojetím, které sice nabourává koncepci alba samotného, ale „ukazuje“ žánrové možnosti zpěvačky. Prosím, abyste přijali toto album „na milost“ třebaže moc rocku na něm nenajdete a posuzovali jeho kvality pohledem doby, kdy vznikalo…
POJĎTE DÁL – akustické kytary, percussion, ale také problematické smyčce a velký sound, to je doprovod pro průrazně výtečný ženský hlas. Výrazná melodie a aranžmá, které se snaží vložit sem razantnější rytmické prvky. Nakonec jsem vklouzne elektrická kytara se svým sólem. Není sice nijak objevné, ale dodává sem rockovou transfúzi, která alespoň nechvíli rouměnlní ten velký sound orchestru a smyčců. Dokážu si píseň představit zahranou unplugged, ale i regulérní rockovou kapelou. Tohle vnímám jako přijatelný kompromis….s vynikajícím zpěvem.
TŘI PŘÁNÍ – akustické kytary znějí velmi příznivě a líbí se mně, že i percussion se ze skladby neztrácejí. Doprovod orchestru s dechy by byl v pořádku, kdyby se jednalo o řízný soul, ale utahané dechy spíš dokreslují atmosféru, než by zde měly nějaké nezastupitelné místo. Les smyčců a lesní rohy s trombony už přivádějí do anomity. Velkokapelové aranžmá odpovídá společenské objednávce, do které si asi bohužel Pertr Ulrych nemohl nechat mluvit, protože čelil tlaku kvůli angažované tvorbě v srpnu 1968 (!)
ZAHRADA A DŮM – tahle skladba ovšem vykazuje zajímavou změnu. Smyčce jsou zde ve stylu Paula Buckmastera a mají najednou zcela jinou roli… Rytmika tiká a zvoní a akustické kytary přesně sekají pružně znějící doprovody. Na rozdíl od předešlé skladby je zde větší životaschopnost a živočišnost, které paní Haně velmi sluší. Zajímavá podoba hudby v dost osobitém pojetí a podání…
TOUHA – práce smyčců zde ovšem hraje jinou roli, než jako lesní křoví. Cítím zde mírně dramatický podtón, kde se v dynamice citlivě pracuje s atmosférou, do kterého se zpěvačka výtečně trefuje svým hlasem i textovým sdělením. V refrénu zesílí vliv rytmiky, zejména dobře vypíchnuté baskytary. Ulrychova poetika zde slaví svůj triumf. Proměny harmonie a melodických postupů si dokáží získat otevřeného a citlivého posluchače, třebaže zde hovořit o rocku není namístě. Ovšem do standardně plytké pop-music té doby to má přece jenom dost daleko… Závěr se smyčci je opět hodně sugestivní….
LUČNÍ KRÁL – melodicky bezproblémová píseň moravským nadhledem a bezprostředností, která svádí k lidské zpívané vzájemnosti s dalším ulrychovským rukopisným pojetím. Dokázal bych si ji představit jako filmový soundtrack do nějaké pohádky. Trochu rušivě tam působí kazoo. Jsem ale nadšen s výtečně vedené melodie s vynikajícím hlasem a pružnou rytmikou. Myslím, že v podobném duchu by mohla pracovat ve svých písních i Polka Maryla Rodowicz…
DÍTĚ – klavírní úvod nám nabídne zvolna gradující píseň, kterou dokáže paní Hana zazpívat s plnými ústa tónů a rozšířené harmonie, v níž její hlasivky odevzdávají v expresivním pojetí pravděpodobně zatím nejvýraznější a možná nejpřesvědčivější výkon. Bez ohledu na typ skladby a aranžmá, které je možno nazvat kantilénou. Znovu si při jejím zpěvu uvědomuji její výjimečnost a vinu minulého režimu, že jí nedovolil rozvíjet její talent zcela jiným směrem… Klavírní epilog je melancholicky jedinečný…
ŽÍZNIVÉ RÁNO – začátek skladby zní jako gospel song. Haně Ulrychové zde vypomáhá ženský sbor, ale slyším i elektrické piano a mírně najazzlé postupy. Autor ovšem překvapí: je to Alex Harvey (Alex Harvey Sensational Band). Tahle píseň není klasický český model, ale vstřebává zajímavým způsobem zahraniční vlivy, které potvrzují široký záběr Hany Ulrychové. TOČR bych osobně poslal k čertu a nechal bych zde pracovat raději Pražský big band Milana Svobody, určitě by to písni prospělo…..
PRÁZDNÝ JE TEN DŮM – trochu intimnější polohy Hany Ulrychové. Ten jazz zde zůstává ukotven v méně nápadné, ale přesto cítěné poloze. Poměrně výrazné hammondky a elektrické pinao znějí velmi libě k jejímu silnému nosnému vibrátu. Také zde „nechybějí“ smyčce. Melodie ale graduje a paní Hana s touto okolností umí velmi přesvědčivě pracovat a tak z pop-music přejít do melancholických a zase energických okamžiků. Myslím, že s podobným typem skladby by velmi dobře naložila i taková Aretha Franklin. Jemné nuance v aranžmá jsou docela příjemné a nezavádějí nás k lacinému sentimentu…
STOUPÁM – rockově dravější nástup elektrické kytary, rytmiky a hammondek. Podle autorství, tahle skladba je českou coververzí amerického Chicaga – autorem je nepřeslechnutelný baskytarista a zpěvák Pete Cetera. Hudební doprovod sice není Chicago. Ale pokud milovník rocku na albu zatím nic nenalezl, tak právě tady ano. Perfektně pracující rytmika se posouvá až k jazz rocku. Kytarové postupy, a rázné akcentování jsou zajímavé a řekl bych, že i tahle skladba se zařadí mezi to nejlepší co lze na albu nalézt….. Srovnáno s originálem je to docela zdařilý pokus.
ZALEŤ SOKOL – další skladba nás ovšem totálně otočí k moravské lidové. A už tu máme vínečko, cimbál, dlouhé zasněné melodie a patřičný patos, který sem v otevřených melodických postupech neodmyslitelně patří. Po předešlé skladbě je to ovšem sprcha, kterou jste nemohli očekávat, i když jinak je po muzikantské linii všechno jak má být. Paní Hana je v této oblasti doma, i když já osobně ji mám mnohem raději v jiném repertoáru….
KDE BUDEŠ ZÍTRA, KDO VÍ…- do rytmické pop-music melancholické polohy s mírným jazzovým nádechem nás zavede další skladba. Kapela swinguje a zaujmou vás basy a „opět“ smyčce, od kterých jsme si dlouho neodpočinuli. Píseň zní uvolněně s porcí nostalgie. Jistá porce tajemnosti s gongem a přeznívajícími smyčci a tajemným šepotem nás odvádějí k závěru.
ZDE LEŽÍ ZEM TVÁ – poslední skladba je typem klasické písně poloviny sedmdesátých let, která prošlo cenzurou a mohla být nasazena na Bratislavskou lyru. Text je optimistický a pojetí nepříliš výbojné. Paní Hana zpívá velmi přesvědčivě a s nasazením, ale hudba samotná je hodně neutrální s mého gusta a tak si říkám, že by jiné aranžmá skladbě více prospělo, ale zase by nemohlo bodovat na Lyře.
Album Pojďte dál, chci být chvíli s vámi je raritní kousek. Jeho nezařaditelný styl (jak už jsem zmínil) na Progboardu asi nenajde moc příznivců. Hodnotím tedy především vynikající vokální dispozice, provedení a feeling a hudební doprovod za ním. Není to převratné album, které by přepsalo mapy, ale slušný pokud vyrovnat se s různým cítěním. Věčná škoda, že už nevzniklo další sólové albu s vyhraněnějším zaměřením. Jsem přesvědčen, že si to paní Hana přála, tak jako její příznivci, ale k realizaci nebyla na vyšších místech vůle…
Tři hvězdičky, ale za zpívaný projev to dotáhne ke čtyřem.
reagovat
peelie @ 11.07.2013 14:57:54
Díky Petr za vynikajúcu recenziu. Na Hanu Ulrychovú si vždy rád spomínam.Jiří Černý o nej raz povedal:" Za celá ta léta se téměž nezměnil mladistvý, prúrazný a přirozený zvuk Hanina altu...."
Petr Gratias @ 11.07.2013 18:03:04
Zdravím, Peelie...
předpokládám, že je to pseudonym pro dámu.
Díky za reakci.
Přiznám se, že jsem čekal nějaké hromobití na tento profil a album a jsem mile překvapen, že to někdo cítí podobně jako já.
S paní Hanou jsem měl před lety možnost si krátce popovídat. Mé pocity byly velmi příjemné.
Jiří Černý napsal velmi věrohodný popis jejiho nedoceněného uměleckého profilu.
Digitalizace alba se nedočkáme, tak pokud na album náhodně narazíte někde v antikvariátu, tak dlouho nepřemýšlejte, těch pár korun za vinyl za to opravdu stojí!
Zdravím!
b.wolf @ 11.07.2013 18:09:49
Hana Ulrychová má skutečně výjimečný hlas. Na Odyssei je naprosto famózní. Její zpěv s bratrem v Javorech je také skvělý. Nedávno byli tady u nás v klubu a je naprosto neuvěřitelné, jak hlas H. Ulrychové léty absolutně neztratil nic ze svých kvalit. Díky P. Gratiasovi za recenzi.
zdenek2512 @ 11.07.2013 18:27:17
Ahoj Petre je dobre ze jsi sem Hanku Ulrychovu dal, mne se od nich libila pisnicka Nechod do klastera , mozna pamatujes. Je majitelkou nadherneho hlasu, Lucie Bila pouze rve, kdezto Hanka zpiva. O obdivu ze strany Jiriho Cerneho vim pronesl to dokonce na jedne Antidiskotece na ktere jsem byl. Jedna z nasich top zpevacek stejne jako Marta Kubisova a Petra Janu. :-)
kedul adnavs @ 11.07.2013 21:52:29
Všechno podstatné o Haně Ulrychové už zde bylo napsáno. Já bych si to jen dovolil doplnit lehkým povzdechnutím. Je obrovská škoda, že většina nahrávek, na nichž se Hanka během své poměrně dlouhé kariéry podílela, byla tvořena pod jakýmisi vnějšími tlaky a výsledkem byl v podstatě jen určitý druh kompromisu, což vzhledem k nesporným kvalitám jejího vyjímečného hlasu, považuji za obzvlášť nešťastné a hlavně nespravedlivé.
verjan2 @ 12.07.2013 06:35:24
Má otázka je jednoduchá: Kde se to dá sehnat? A vyšlo to opravdu jen na vinylu?
Díky.
zdenek2512 @ 12.07.2013 06:49:06
verjan2: na aukru to je použité za 100,- Kč. Nevím jestli se ti zobrazí tenhle odkaz >> odkaz
verjan2 @ 12.07.2013 08:52:51
Zdeneku2512: Díky, mrknu na to.
verjan2 @ 12.07.2013 09:01:06
Tak na stránkách Supraphonu je toto album ke stažení za 99 Kč (mp3) nebo 129 kč (FLAC).
honanek @ 13.07.2013 02:44:27
Díky za vzpomínku na zpěvačku i na těch pár skladeb,které jsou k mání.
Pohlazení hlasem,byť to není moje parketa,mám u dvou panenek.
Ulrychová a Kozderková.
To samotné nadechnutí,možnost citu pro lidovou píseň,vyjádření živočišna,humor i bolest.
Moc zpěvaček,přestože to jsou ženy,to nemá.
Já to řeknu,tak jak to cítím.
"Votevře hubu-je to TAM!".
Petr Gratias @ 13.07.2013 09:04:59
Milé mě překvapily reakce vás všech, díky, pánové!
Je vidět, že kvalita má svou sílu i v téhle podobě.
Hlas paní Hany je velmi cennou devizou, na kterou se zapomíná podobně jako na Evu Olmerovou nebo Zuzanu Navarovou....
Velká škoda, že odešla z bigbítu a ještě větší škoda, že se k ní hned po revoluci Supraphon i Bonton zachovaly macešsky a nevydaly ji na CD.
Zdravím!
Azien @ 12.12.2013 13:30:27
Zdravím, rád bych reagoval a chtěl se zeptat zda bych tuto recenzi od Vás mohl použít do své FB skupiny o oldies.
Jinak co se týká toho Supraphonu tak o Hanu Ulrychovou jsem se tam přes rok s nima dohadoval aby jí vydali a díky bohu jsem jí prosadil. Jinak pro ctitele paní Hany bude jistě dobrou zprávou, že už se několik let začala propagovat pro italské posluchače a Španělsko kde sklízí daleko větší zájem než u nás.
>> odkaz
Petr Gratias @ 12.12.2013 13:50:22
Zdravím Aziena!
Tahle reakce mě velmi potěšila.
Zejména informace, že paní Hana proráží v Itálii
a Španělsku!!!
Je velká ostuda, že veškerá produkce Hany Ulrychové
a skupiny Atlantis (ale obecně, kde se její hlas objevuje) se setkává s odmítáním a lhostejností, přitom produkce všelijakých muzikálových hvězdiček má zelenou. Ach ten čeký business, škoda slov!
Rád souhlasím. Pokud tam budou nějaké překlepy, prosím o jejich opravu. Vzniká to proto, že píšu rychle a mám málo času texty korigovat. Děkuji za pochopení. J
Jenom se zeptám co znamená ono
"FB skupina"?
Díky za odpověď a za to, co je činěno ve prospěch jejích písní. Považuji to za velmi záslužnou práci, kterou bohužel v době lhostejnosti a v honbě za vším novým a aktuálním získává mnohdy charakter boje s větrnými mlýny. Vím o čem mluvím!
Rád bych zůstal ve spojení!
b.wolf @ 12.12.2013 14:12:21
tož Petře, FB je facebook :)))), ale jinak díky za odkaz na paní Zpěvačku. Bohužel je velmi tristní, (a v tom s P. Gratiasem naprosto souhlasím), že kdejaký odpad, kdejaká mediální mrdka a škvár se vydává, ale SKUTEČNÁ skvělá zpěvačka (což H. Ulrychová bezesporu je a věřím, že ještě dloooooouho bude), tu prostě nenajdete a že bychom ji slyšeli třeba v nějakém rádiu, to už vůbec ... chjo...
Petr Gratias @ 12.12.2013 14:48:34
Zdravím, Wolfe...
Já vím, že budu asi za vola, ale já
na facebooku nejsem a ani nechci být.
Hodně lidí a i ženské (což chlapovi vždycky zalichotí) mají se mnou zájem komunikovat skrze toto
elektronické médium, ale já nechci. Je k tomu víc důvodů.
Facebooková orientace byla mj. také důvodem, proč jsem kvůli nové "koncepci" nedobrovolně spolu s jinými skončil na Rádiu Hey 96,8 FM, kam vstoupily nové trendy a zlikvidovaly moje pořady Rock Café a Rock Antikvariát.... takže se mě nechce nijak facebookovat, ať už to má jakékoliv přednosti. Raději chodím na Progboard, protože jinak člověk píše, koriguje, poslouchá hudbu, chodí na koncerty má svou rodinu a chce taky trochu cestovat a chodit do přírody.... ale to jsem se moc rozpovídal. Jenom jsem to chtěl dovysvětlit, protože jsem nevěděl co je FB....
Na Supraphonu pracuje Karel Deniš, velmi zajímavá osobnost širokého kulturního záběru, které si vážím, ale není to on kdo rozhoduje CO se bude z archivu vydávat a pokud marketingový průzkum sezná, že se starý titul (jakéholiv žánru) nevyplatí digitalizovat a připravit k vydání, tak to prostě nevyjde! Stále ještě existuje řada titulů, jejichž vydání by bylo z historického a sběratelského důvodu důležité, ale business nesdílí pocity a přání, ale pouze zisk a ztrátu a z toho se odvíjí i vydavatelská politika. Že tahle okolnost nutí sběratele poměrně komplikovaným způsobem kopírovat z praskajících raritních vinylů záznam do digitální podoby a vlastně porušovat zákon je jasné, ale na druhé straně nikdo neporadí, JAK se ke starým historickým nahrávkám dostat. Jde o to je mít k dispozici pro vlastní potřebu, ale cesta k nim je "zarúbaná".
Když člověk v New Yorku, Paříži nebo Londýně zatouží mít nahrávky takového LOUISE ARMSTRONGA, KINGA OLIVERA, JOHNA COLTRANEA nebo LEADBELLYHO, stejně tak jako GLENA MILLERA nebo DUKE ELLINGTONA, tak na ně dosáhne, ale u nás dosáhnout na alba nebo CD VLASTY PRUCHOVÉ, RUDOLFA DAŠKA, starých nahrávek HANY a PETRA ULRYCHOVÝCH, MARTHY a TENY ELEFTERIADU, skupin JUVENTUS, CARDINALS, BEATINGS, METRONOM, BLUESMEN (třebas i na výběrech) je téměř nemožné, nebo úplně nemožné a to píšu jen tak spatra.
Ale to už jsme tady před časem řešili a nerad bych se opakoval.
Zdravím!
b.wolf @ 12.12.2013 21:15:55
No jo, v tomhle systému to už jiné bohužel zřejmě nebude, jelikož prachy jsou vždycky až na prvním místě ... smutné ...
- hodnoceno 1x
- hodnoceno 1x
- hodnoceno 0x