Malmsteen, Yngwie - World On Fire (2016)
1. World On Fire (4:28)
2. Sorcery (2:18)
3. Abandon (2:17)
4. Top Down, Foot Down (4:17)
5. Lost In The Machine (5:15)
6. Largo - EBM (5:12)
7. No Rest For The Wicked (3:11)
8. Soldier (5:32)
9. Duf 1220 (3:18)
10. Abandon (Slight Return) (2:29)
11. Nacht Musik (5:55)
Total Time: 44:12
Obsazení:
Yngwie J. Malmsteen - lead guitar, lead vocals, backing vocals, acoustic guitar, bass, keyboards, cello, sitar
Nick Marinovich - additional keyboards
Mark Ellis - drums
Švédsky maestro elektrickej gitary vydal svoju ďalšiu neo-klasickú nálož s názvom World On Fire a na prednej obálke je opäť vyobrazený ako gitarový boh. Nuž, duchaplné komentáre si tentoraz odpustím. Ak zájdem trochu do minulosti, tak diela ako Relentless a Spellbound boli jednoducho slabé až zlé. O tomto aktuálnom počine som čítal viacero recenzií a pasovali ho za jeden z najhorších v jeho diskografii. Tak som sa rozhodol vypočuť, že čo to za hrôzu zase ten Yngwie vydal.
Až taká katastrofa to nie je ako páni publicisti píšu. OK, zvuk je naozaj príšerný, v tomto smere súhlasím (počúvať sa ale dá). Avšak Malmsteen trochu otočil kormidlo a začal viac premýšľať. Na sólach je to jednoznačne počuť. Obsahujú totižto fragmenty a motívy, za ktoré jednotlivé kompozície môžete uchopiť. Sú tu tri spievané kúsky – titulná World On Fire, Lost In Machine a vynikajúca Soldier. Všetky s relatívne dobrou melodikou, čo je prekvapujúce.
Vrchol tvoria inštrumentálne kompozície. Nič nové tu síce nie je, ale niečo ma na tejto kolekcii nesmierne baví. Je to silná inšpirácia vážnou hudbou. Sóla sú tentoraz viac konštruované a menej onanistické. To, čo Yngwie zahrá je až neuveriteľné a na poli neo-klasického metalu by ste lepšieho nenašli. Najviac mi imponujú skladby Top Down Foot Down, No Rest For The Wicked, Duf 1220 a čarovná melodická suita Nacht Musik. Baroko a klasicizmus sú najčastejšie preberané témy jeho sólovej hry. Ako inovátor gitarovej techniky je stále neobyčajne precízny a sofistikovaný.
Yngwie je však niekedy nepriateľom aj pre seba samého, čo je na škodu. Stačilo si len zaobstarať šikovného producenta, ktorý by podchytil zvuk, taktiež nahrať kvalitnejšie bicie a tento album by rozmetal akékoľvek pokusy o metalovú neo-klasiku. Materiál je výborný, ale viacero poslucháčov sa cez zvuk asi nepreklenie. Mňa však nahrávka presvedčila v tom, že Yngwie ešte nestratil schopnosť niečo plnohodnotné vytvoriť.
reagovat
Mohyla @ 10.08.2016 06:57:38
Páči sa mi formulácia: "Yngwie je však niekedy nepriateľom aj pre seba samého, čo je na škodu." Posledný album od Yngwieho, ktorý mám, je Perpetual Flame(2008). Už vtedy som mal ten pocit, že je "premalmsteenované"! Chcelo by to dať viac priestoru aj ostatným hudobníkom, takto je to akési jednotvárne, zlievajúce sa do nevýrazného celku.
horyna @ 10.08.2016 14:43:10
Četl jsem na desku tvrdé kritiky a aniž bych ji slyšel, rád uvěřím, proto mne Slavova rec dost překvapila, tím že se mu ji vůbec psát chtělo a jeho hodnocení o to víc.
Mám za to že vrcholu dosáhl Facing the Animal, náledoval postupný úpadek, ani Boals, ani White a už vůbec ne sám samojediný Yngwie u mikrofonu nedokázal pořádně kapelu pozvednout, obohatit, posunout, přijít s něčím jiným. Jasně šéf je jen jeden a ten nepřipouští jiný názor, zpívat ale dle mne příliš neumí a hudebně se už tolik let opakuje, že je to nezkonale narcisní nuda k uzývání.
Nemám ani špetku zvědavosti ji slyšet, chování kytaristovo mne od ní už pár let odrazuje, proto je pro mne s podivem, že by se dala skutečně poslouchat a líbit se, ale proč ne :-)
- hodnoceno 0x
- hodnoceno 0x