Rohmer - Rohmer (2008)
01. Angolo 1 (05:39)
02. Ecran magique (03:00)
03. Lhz (12:15)
04. V. (Moda reale) (02:44)
05. Wittgenstein mon amour 2.12 (4.37)
06. Cifra3 (01:56)
07. Angolo 2 (05:38)
08. Metodiche di salvezza (03:28)
09. Elimini-enne (22:09)
Obsazení:
Fabio Zuffanti : Bass, Loops, Producer
Mau Di Tollo : Drums, Percussion, Acoustic Guitar
Agostino Macor : Electric Piano, Synthesizer, Mellotron, Organ, Glockenspiel
Boris Valle : Piano
Edmondo Romano : Clarinet [Clarone], Saxophone [Soprano]
Sergio Antonazzo : Electric Guitar
Marco Moro : Flute [Bass And Traverso]
Michele Bernabei : Trumpet
Osvaldo Loi : Viola
Andrea Celeste : Vocals
Angela Pellino, Claudio Castellini : Vocals [Vocal Recital]
AMS - AMS141CD, Vinyl Magic - none /2008/
Gatefold Cardboard Sleeve
Baskytarista, skladatel, spisovatel a producent Fabio Zuffanti je hudebním workoholikem s celou řadou nejrůznějších aktivit. Jeho nejznámějšími skupinami jsou Finisterre, Hostsonaten a La maschera di cera, ovšem figuruje i v mnoha projektech - řekněme - menšího významu. Jedním z nich je i jednoalbumový Rohmer. Deska vyšla v roce 2008 a její - kromě jedné "písničky" - zcela instrumentální obsah je působivým mixem art rocku, ambientu, elektroniky, post rocku, minimalismu a jazzu. Těžko se to popisuje, ale celé bych to zastřešil termínem "Art Music", s důrazem na pěkné melodie a atmosféru.
Nejrockovější je hned úvodní a krásně vygradovaná Angolo 1 a to ještě jen díky přiměřeně ostrému kytarovému sólu v poslední třetině skladby. Ecran magique je svým pojetím hodně minimalistická, celé tři minutky se točí kolem krátké, jednoduché a přesto půvabné melodie. To samé téma rozvíjí teprve následující, více jak dvanáct minut dlouhá Lhz. Smutkem a melancholií prostoupená první polovina skladby je podepřená precizní rytmikou, trochou elektroniky, mellotronem a zvonkohrou. Velice zajímavý moment přichází v její druhé části, kterou improvizovaná sóla na piáno a ságo posouvají až někam ke zvláštní a experimentální formě jazzu. Po jediné "písničce" na albu, smutnokrásné V.(Moda reale) přichází můj vůbec nejoblíbenější kousek, snad ještě smutnější a bolestnější Wittgenstein mon amour 2.12. Jak prachové peří načechrané jazzové bicí, piáno a trubka tvoří melodii k v pozadí probíhajícímu telefonickému rozhovoru mezi ženou a mužem ve francoužštině. Je to smutné a přitom tak krásné zároveň, skutečně nevšední soundtrack k všednímu dni...
Cifra3 je sotva dvě minutky dlouhou miloučkou drobnůstkou, s preludujícím piánem, zvonkohrou a dusítkem přiškrcenou trubkou. Album vrcholí s další pěknou a zasmušilou instrumentálkou Angolo 2 a za jeho definitivní tečku považuji "rozostřenou" a do noční tmy pomalu se ztrácející Metodiche di salvezza. Na desce se sice nachází ještě více jak dvacetiminutová improvizace Elimini-enne, ale ta se mi moc nezamlouvá a při poslechu CD ji většinou raději přeskočím.
Rozkládací mini vinyl replika je luxusní, zvuk brilantní a velmi detailní. Plný počet nedám jen kvůli oné závěrečné improvizaci, ale album i tak vysoce doporučuji všem citlivým duším, melancholikům, romantikům a zakukleným melodikům.
reagovat
- hodnoceno 0x
- hodnoceno 0x