Affector - Harmagedon (2012)
01. Overture pt. 1: Introduction - 1:49
02. Overture pt. 2: Prologue - 5:35
03. Salvation - 8:48
04. The Rapture - 14:05
05. Cry Song - 5:35
06. Falling Away & Rise Of The Beast - 8:01
07. Harmagedon - 13:00
08. New Jerusalem - 7:35
Bonus Tracks:
09. Harmagedon (Acoustic) - 6:05
10. New Jerusalem (Acoustic) - 5:14
Obsazení:
Ted Leonard - zpěv (Spock's Beard, Enchant, Thought Chamber)
Daniel Fries - všechny kytary
Mike LePond - basa (Symphony X)
Collin Leijenaar - bicí (Neal Morse, Dilemma)
hosté na klávesové nástroje :
- Jordan Rudess
- Derek Sherinian
- Neal Morse
- Alex Argento
Polský orchestr 'Sinfonietta Consonus'
Desku „Harmagedon“ začal komponovat Daniel Fries od roku 2005, po svém odchodu z kapely Divinity. Původně mělo jít o instrumentální album, nakonec však byl zapracován i text, převážně z části Bible, z knihy proroka Izaiáše 53. kapitoly, dále o druhém příchodu Ježíše Krista, o Antikristovi, Armagedonu a Novém Jeruzalému – prostě o konci světa, který měl nastat v roce 2012.
Hudba samotná, rozprostřená na čas 53:00 je rozdělena do 10 částí, z niž nejdelší je desetiminutová „Harmagedon“ a „Rapture“.
Nebudu tu mnoha vzletnými slovy popisovat jednotlivé skladby výkony hudebníků samotných. Myslím si, že se Daniel Fries obklopil výbornými muzikanty, co nejsou žádní začátečníci a stvořili spolu nádherné prog rock - metalové album. V každé skladbě slyším ohňostroj nápadů, nicméně nemám pocit, že by se jednotliví hráči až tolik snažili předvádět na úkor přehledností skladeb. Ač kytarista vrství ve studiu několik kytar přes sebe, výsledek není přeplácaný a celkově působí svěže a uvolněně. Daniel je z celé čtyřky nejméně známý, přesto si myslím, že po tomto výkonu se zařadí mezi uctívané kytaristy. Zajímavé je poslouchat souboje kytar s kláves, to je lahůdka. Hudební vzory jsou patrné, ať Dream Theather, či Threshold, nicméně o nějakou kopírku nejde.
Projev zpěváka Teda Leonarda je na této desce civilnějšího rázu, je slyšet, že je tu hlavně proto, aby přednesl biblická poselství. To je trochu kámen úrazu na této desce, že někteří ateističtí a zdatní angličtináři mají problém s křesťanským obsahem, já tam vnímám hlas jako jeden z mnoha nástrojů a texty mne nijak neruší :-)
Skupina zatím žádnou další desku nenatočila, což přijímám s povděkem, je mi milejší solidní a vypilované album jednou za deset let, než rychlokvašky sekané každý rok s minimem invence.
Deska s výborným zvukem byla nahrána, zmixována a zmástrována v „The Mouse House“ Studiu Rich Mouserem (Spock’s Beard/ Transatlantic/ Neal Morse). Dynamický rozsah – 8.
18.5. 2012 vyšla v Německu u firmy InsideOutMusic a ve zbytku světa o pár dní později. Na desce je slyšet i polský orchestr “Sinfonietta Consonus“ , který se podílí na nahrávání partů s různými rockovými i metalovými soubory. Na této desce jemně a střídmě dotváří a doplňuje zvuk desky.
reagovat
yngwie3 @ 19.11.2018 08:10:45
Skvelý počin !!! Prudko odporúčam ...
Nepoznám dôvody, prečo bol na album nakoniec zakomponovaný spev ale som presvedčený, že ako čisto inštrumentálny by bol úplne bez chyby ...
Vďaka za tip ... už viem, čo budem v najbližších dňoch počúvať aspoň raz denne ...
messi70 @ 30.03.2019 21:27:55
Souhlasím, skvělé album i když trochu víc kopírka DT. Pěkně jsi to napsal
- hodnoceno 2x
- hodnoceno 0x