Hansen, Beck - Odelay (1996)
1. "Devils Haircut" - 3:14
2. "Hotwax" - 3:49
3. "Lord Only Knows" (Beck Hansen) - 4:14
4. "The New Pollution" - 3:39
5. "Derelict" - 4:12
6. "Novacane" - 4:37
7. "Jack-Ass" - 4:11
8. "Where It's At" - 5:30
9. "Minus" (Beck Hansen; produced by Beck Hansen, Mario Caldato Jr. and Brian Paulson.) - 2:32
10. "Sissyneck" - 3:52
11. "Readymade" - 2:37
12. "High 5 (Rock the Catskills)" - 4:10
13. "Ramshackle" (Beck Hansen; produced by Tom Rothrock and Rob Schnapf. Includes a hidden track called "Computer Rock") - 7:29
Obsazení:
Musicians
Beck Hansen – vocals (all tracks), electric guitar (tracks 1–4, 6–12), slide guitar (track 2), acoustic guitar (tracks 3, 7, 13), bass guitar (tracks 1–4, 6–12), organ (tracks 1, 4–6, 8, 10), clavinet (tracks 2, 4), electric piano (tracks 6–8), moog synthesizer (tracks 2, 5, 6, 9, 12), harmonica (tracks 1, 2, 6, 7), drums (track 5), percussion (tracks 5, 10, 12), thumb piano (track 5), rhumba box (track 5), xylophone (track 7), turntables (track 9), echoplex (track 12)
Dust Brothers – turntables (tracks 1, 2, 6, 8, 12), drum machine (tracks 6, 12)
Joey Waronker – drums (tracks 3, 6, 9, 13), percussion (3, 9, 12)
Mike Millius – scream (track 3)
Mike Boito – organ (tracks 8, 10, 12), trumpet (track 8)
David Brown – saxophone (track 8)
Greg Leisz – pedal steel guitar (track 10)
Charlie Haden – upright bass (track 13)
Ross Harris - "(The Enchanting Wizard of Rhythm)" (track 2)
Production
Beck Hansen, Dust Brothers – production, mixing (exc. 9, 13, 14)
Beck Hansen, Brian Paulson, Mario Caldato, Jr. – production, mixing (9)
Tom Rothrock, Rob Schnapf – production, mixing (13)
Beck Hansen, Jon Spencer, Dust Brothers - production, mixing (14)
Bob Ludwig – mastering
Shauna O'Brien – coordination, production coordination
Mark Kates - A&R
John Silva - management
Artwork
Beck Hansen, Robert Fisher – art direction, design
Al Hansen, Manuel Ocampo, Zarim Osborn – collage images
Manuel Ocampo – inlay painting
Bob Ludwig - cover photography
Nitin Vadukul – photography of Beck
Jedno z prvních regulérních alb Becka Hansena dostalo krásné jméno Odelay, ať už znamená cokoliv.
Začíná pěkně zostra hitem Devils Haircut, ve kterém nám Beck se vší parádou představuje vše, na co jsme u něj zvyklí. Na pozadí ostrých a vynalézavých bicích mísí žánry a střídá nálady, přestože se hlasově drží v obvyklé (tak trochu beckovsky klidné až uvolněné) rovině.
Nápadité aranže a používání rozličných zvuků a hudebních nástrojů jsou pro Becka více než typické. Ze všech možných barev a stylů si vytvořil takový vlastní beckovský lo-fi žánr. Rock, folk, hip-hop, od všeho trochu. Cítit to je hned v následující písničce Hotwax, kdy přichází ďábelsky vytahované struny ze středozápadu a americana v moderním pojetí jak se patří. V písni veselejšího tónu si Beck hraje jak s elektronickými barvami, tak i s klasickou foukací harmonikou.
V tomto duchu se nese celá deska (a koneckonců - v různých podobách - celá Beckova tvorba). Nemá smysl rozebírat jednotlivé písně zvlášť, o všech by se dalo napsat nemlich to samé. Tím ale rozhodně nechci říct, že by se Beck opakoval, ba právě naopak - rozhodně nestojí na místě a do osobitého zvuku halí svůj výjimečný melodický talent.
Rozhodně solidní album a dost možná dobrý úvod do Beckovy tvorby pro ty, co jej neznají.
reagovat
- hodnoceno 0x
- hodnoceno 0x