Move, The - Looking On (1970)
Side 1:
1. Looking On (Roy Wood)
2. Turkish Tram Conductor Blues (Bev Bevan)
3. What? (Jeff Lynne)
4. When Alice Comes Back To the Farm (Roy Wood)
Side 2:
1. Open Up Said The World At the Door (Jeff Lynne)
2. Brontosaurus (Roy Wood)
3. Feel Too Good (Roy Wood)
Production: Produced by: Roy Wood & Jeff Lynne
for Straight Ahead Productions,
Various percussive implements: (The Famous) Upsey,
Refreshments: Phil Copestake,
Engineer: Roger (Sleepy) Wake A.D.T.,
Cover design: Graphreaks
Obsazení:
* Roy Wood - vocals, oboe, sitar, slide guitar, cello, guitar, bass & all saxes
* Jeff Lynne - vocals, piano, guitar, percussion & drums (track 3, side 2)
* Bev Bevan - drums & percussion
* Rick Price - bass
Neuplynul ani rok od vydání skvostného LP Shazam, a vychází třetí deska The Move. Na Looking On můžeme s příchodem nového zpěváka Jeffa Lynnea pozorovat téměř hotový zárodek budoucí Electric Light Orchestry (v E.L.O. pak byli z této sestavy The Move i multiinstrumentalista Roy Wood a bubeník Bev Bevan).
Hned úvodní Woodova osmiminutová kompozice "Looking On" naznačuje částečnou změnu orientace k rockovému mainstreemu. Snahu o progresivitu dokládá její druhá instrumentální půle se sitárem a dalšími nástroji z Woodova arzenálu.
Bevanova "Turkish Tram Conductor Blues" je postavena na tvrdém jednoduchém rock&rollovém základě a typickou melodičností hodně odkazuje na budoucí E.L.O. Muziku tvrdí saxofon, ale moc zajímavého se zde neděje.
Pomalá "What?" s piánem je první autorský příspěvek Jeffa Lynnea. A samozřejmě další ukazatel jasného směru k budoucím E.L.O. Zajímavá melodie, zkreslený zpěv a opět instrumentální vložka s progresívními ambicemi.
Ve Woodově mírně strhující rock&rollovce "When Alice Comes Back To the Farm" přichází na řadu další dominantní prvek typický pro příští kapelu naší povedené trojice: violoncello.
Klavírní úvod a Jeff Lynne se představuje podruhé jako skladatel: "Open Up Said The World At the Door". Zajímavá melodie podržená výbornými vokály, pak sitár, oboe a opět klavír - a repete na rockovém podkladu a plné rozmanitých psychedelických nálad. To vše, včetně krátkého sóla na bicí, se příjemně poslouchá.
Pak přichází dvě Woodovy věci. Singl z tohoto LP "Brontosaurus" se probojoval do britské Top Ten. Hlásí se opět k rock&rollové tradici, čehož na albu začíná být nadbytek.
Desku uzavírá nejdelší skladba. "Feel Too Good" dominuje klavír a výborný zpěv. Na ploše deviti a půl minut nabídne zprvu svěží poprock i dost nápaditou druhou půlku, opět s hudebními zbraněmi, které na nás útočily už z těch progresívnějších kousků tohoto alba.
A závěr? Dravost předchozího alba je zde místy rozmělněna zpopovatělostí tvorby, která občas - zřejmě pod tíhou ambicí nového vocalisty - sklouzavá k povrchnosti a plánovité líbivosti. (To se pak ještě mnohem více projevilo na následující desce Message from the Country.) Aranžmá mi někdy připadají mírně přebujelá a na škodu lepší čitelnosti nahrávky. Přesto je zde celá řada výborných momentů, kvůli nimž stojí Looking On za poslech.
PS: Na mém CD (REP 4692-WY) je devět bonusových písní, které potvrzují má slova o příklonu k popovější struktuře tvorby Move. Opět je do hodnocení nezahrnuju.
reagovat
- hodnoceno 0x
- hodnoceno 0x