Anderson, Laurie - United States Live (1984)
Part One
Disc one
"Say Hello" – 5:01
"Walk the Dog" – 6:45
"Violin Solo" – 2:13
"Closed Circuits" For voice and amplified mic stand – 6:03
"For a Large and Changing Room" – 2:50
"Pictures of It" For acoustic Tape Bow – 1:32
"The Language of the Future" – 8:02
"Cartoon Song" – 1:12
"Small Voice" For speaker-in-mouth – 2:03
"Three Walking Songs" For Tape Bow Violin – 4:19
"The Healing Horn" – 3:01
"New Jersey Turnpike" – 11:19 see New Jersey Turnpike
"So Happy Birthday" – 6:23
"EngliSH" – 2:08
"Dance of Electricity" – 3:02 see Nikola Tesla
"Three Songs for Paper, Film and Video" – 6:02
Disc two
"Sax Solo" for Tape Bow Violin – 0:55
"Sax Duet" – 0:38
"Born, Never Asked" – 5:16
Part Two
"From the Air" – 2:46
"Beginning French" – 2:16
"O Superman" – 11:05
"Talkshow" – 6:57
"Frames for the Pictures" – 1:08
"Democratic Way" – 1:41
"Looking for You" – 1:19
"Walking and Falling" – 1:21
"Private Property" – 3:04
"Neon Duet" For violin and neon bow – 3:52
"Let X=X" – 6:17
"The Mailman's Nightmare" – 0:46
"Difficult Listening Hour" – 3:10
"Language is a virus from outer space - William S. Burroughs" – 7:55
"Reverb" – 0:26
"If You Can't Talk About It, Point to It (for Ludwig Wittgenstein and Reverend Ike)" – 0:33
"Violin Walk" – 2:44
"City Song" – 3:34
"Finnish Farmers" – 5:13
Part Three
Disc three
"Red Map" – 1:57
"Hey Ah" – 3:50
"Bagpipe Solo" – 3:17
"Steven Weed" – 1:07 see Patricia Hearst/Steven Weed
"Time and a Half" – 2:14
"Voices on Tape" – 1:28
"Example #22" – 2:33
"Strike" – 2:11
"False Documents" – 1:59
"New York Social Life" – 3:32
"A Curious Phenomenon" – 1:06
"Yankee See" – 7:58
"I Dreamed I Had to Take a Test..." – 1:19
"Running Dogs" – 0:38
"Four, Three, Two, One" – 1:15
"The Big Top" – 2:52
"It Was Up in the Mountains" – 2:14
"Odd Objects" For light-in-mouth – 4:03
"Dr. Miller" (Anderson, Perry Hoberman) – 5:18
"Big Science" – 7:20 see Big Science
"Big Science Reprise" – 1:47
Part Four
Disc four
"Cello Solo" – 2:44
"It Tango" – 1:51
"Blue Lagoon" – 9:38
"Hothead (La Langue d'Amour)" – 4:47
"Stiff Neck" – 1:33
"Telephone Song" – 1:34
"Sweaters" – 3:58
"We've Got Four Big Clocks (and they're all ticking)" – 2:24
"Song for Two Jims" – 2:56
"Over the River" – 3:30
"Mach 20" – 2:47 see Mach number
"Rising Sun" – 3:25
"The Visitors" – 3:01
"The Stranger" – 1:57
"Classified" – 5:25
"Going Somewhere?" – 0:55
"Fireworks" – 2:46
"Dog Show" – 0:48
"Lighting Out for the Territories" – 3:13
Obsazení:
Laurie Anderson– mic stand, violin bows, Tape-bow violin, electric violin, Harmonizer, pillow speaker, toy saxophone, voice, Vocoder, neon violin, glasses, Oberheim OB-Xa, Synclavier, tamboura, telephone, jew's harp
Peter Gordon – Prophet synthesizer, voice
Geraldine Pontius – voice
Joseph Kos – voice
Chuck Fisher – clarinet, sax
Bill Obrecht – flute, sax
Ann DeMarinis – Oberheim OB-Xa, Synclavier
David Van Tieghem – drums, percussion
Roma Baran – accordion
Rufus Harley – bagpipes
Shelley Karson – soprano
Desky z osmdesátých let umělkyně, performerky a zpěvačky Laurii Anderson mám ve veliké oblibě. Hodnotit však sestřih osmi (!) hodinového live záznamu z Brooklyn Academy of Music, které později vyšlo ve zkrácené verzi na 4 CD je velmi obtížné.
Nejedná se totiž v prvé řadě o záznam hudební skupiny, ale o audiovizuální vystoupení složené z projektovaných videoklipů, mluveného slova a alternativní rockové hudby.
Primárním cílem byla však umělecká výpověď o životě v tehdejší USA. Proto je touto soubor audio důležitou konzervou pro ty, kdy tato představení viděli, já a ostatní jsme ochuzeni o to podstatnější - vizuální složku. Dalším limitujícím omezením je pro mě plné a přesné porozumění textu, neboť právě v různých přesmyčkách a podobenstvích je další skrytý půvab. Ostatně i mnozí amíci mají problém porozumět poselství ukrytém v jinotajích.
I tak se dá v záznamu objevit spoustu kvalitní hudby.
CD 1
Zde se nachází krom různým způsobem zkresleného mluveného slova a krátkých audio smyček jen jedna výborná hypnotická píseň s repetitivním rytmem For a Large and Changing Room, jež se v různých podobách a tvarech vynořuje na dalších CD....
CD 2
Na druhém CD jsem nalezl 6 písní, z nichž je velká část koncertním provedením z první desky Laurie Anderson – Big Science.
Je tu druhé a třetí pokračování songu For a Large…, zde pojmenované Born, never Asked a Let X=X,rovněž výborný, v té době nečekaně hitový O Superman v space rockovém kabátku a alternativně rocková From the Air. Skvělá je i Language is a virus from outer Space.
CD 3
Zde je naprosto stěžejním dílem titulní skladba z alba Big Science. Křehká píseň s pár tóny syntenzátoru a perkusemi v pozadí s procítěným zpěvem Laurie dokáže divy. Ostatní Hey Ah, Expample #22 či Yankee See jsou náročnějším alternativním rockem. The Big Top je milým dalším pokračováním For a Large…
CD 4
Na posledním CD opět nacházím různé části mluveného slova a krátkých hudebních koláží, z nichž mě zaujaly nejvíce Blue Lagoon pocházející z alba Mister Heartbreak, alternativně rocková We've Got Four Big Clocks (and they're all ticking) a Fireworks. Over the River je zajímavou pochmurnou jednohubkou.
Toto je nejhůře stravitelné album Laurie, důvody jsem v úvodu popsal. Těm, kteří do její tvorby zatím nepronikli, bych doporučil DVD Home of The Brave z roku 1986, kde se s některými skladbami z tohoto koncertu rovněž setká, ale hlavně na vlastní oči pochopí, o čem byly vystoupení této skvělé umělkyně.
reagovat
ametyst @ 25.01.2018 16:28:00
Pro člověka jako jsem já, který neovládá kloudně angličtinu, je tohle dílo, vzhledem k značnému rozsahu mluveného textu, poněkud problematické. Někdy před 30 lety, jsem si z toho ale udělal jakýsi "výcuc", kde jsem vynechal právě ty dlouhé, mluvené pasáže.
- hodnoceno 0x
- hodnoceno 0x