Hughes, Glenn - Feel (1995)
1. Big Time (Hughes, Thrall) (4:59)
2. Livin' For The Minute (Gowdy, Hughes) (5:26)
3. Does It Mean That Much To You? (Hughes) (5:42)
4. Save Me Tonight (I'll Be Waiting) (Hughes, Kentis, Rojas) (4:15)
5. Redline (Hughes, Thrall) (4:53)
6. Coffee & Vanilla (Hughes, Rojas) (5:59)
7. Push! (Hughes) (4:56)
8. She Loves Your Money (Allison, Gowdy, Hughes) (4:38)
9. Speak Your Mind (Hughes, Rojas) (5:17)
10. Talkin' To Messiah (Gowdy, Hughes) (4:38)
11. Maybe Your Baby (Wonder) (4:43)
Produced by Glenn Hughes, Bruce Gowdy, & Pat Thrall
Engineered by Dave Ahlert
Mixed by Dave Ahlert, assisted by Greg Cathcart
Mastered by Tom Baker
Recorded at Media Vortex, North Hollywood, California and Icebone Studios, Redondo Beach, California.
Mixed at Devonshire Studios, North Hollywood, California.
Mastered at Future Disc System, Hollywood, California.
Obsazení:
Glenn Hughes – Vocals/ Bass
Pat Thrall – Guitars/ Keyboards on tracks 1,3-8 & 11
Bruce Gowdy – Guitars/ Keyboards on tracks 2 & 10
George Nastos – Guitars on tracks 8,9,11
Gary Ferguson – Drums on all tracks except 10
Matt Sorum – Drums on track 10
Todd Hunter – Keyboards on tracks 1 & 3-5
Marc Hugenberger – Keyboards on tracks 3,4,6-9
Carmine Rojas – Keyboards on tracks 6 & 9
Greg Phillinganes – Keyboards on track 11
Pat Zicari – Saxophone on tracks 4,6 & 8
Guy Allison – Bass synthesizer on track 8
Glenn Hughes je pro mne persona obrovského významu a jeho značnou oblíbenost dokladuji množstvím jím pořízených nahrávek. Jeho hlasový projev mi imponuje už od dob Deep Purple a mohu i některá alba z konce 80-tých, či začátku 90-tých let, která nazpíval. Ovšem to pravé a kvalitní mám za to, že se odehrává především na jeho sólových pracech. A jedné z nich, desce Feel náleží přední místa nejen jeho katalogu. Vidím v ní naprosto úchatnou koláž všemožných stylů (funky především), které zde mistr nechal zcela svévolně vplout do vlastntní tvorby a kteréžto tuto desku dá se říci udělali.
Z úvodní Big Time- ještě nemám ten pravý a silný pocit, píseň má dle mého slabý tah na bránu, i kytara mi přijde jaksi utlumena, sbor sic solidní, přesto...
Zato druhá Livin' For The Minute- to je srdcovka číslo jedna, zvonivá akustika, táhlé sólo, vysoce jímavý Glennův přednes, zajímavé tempo a vytažená basa, do refrénu se pak přechází s větší intenzitou i jiným barevným odstíněním, bravo.
Emoce na vrcholu při třetí Does It Mean That Much To You?-Pat Thrall kouzlí svou sametovou akustikou a basa skvěle swinguje, funky se klube na povrch, ovčem čistá radost se dostaví v bridge i následném, emocemi přetékajícím chorusu, je vymalováno.
Zženštilý, v tom nejlepším, (v tomto případě nejslušivějším) slova smyslu, Hughesův soulový projev, námi proplouvá při poslechu skvostně zaranžované písně Save Me Tonight- podepřené klavírní melodií i saxovými party.
Rockový důraz pulzuje v pětce Redline- Hughes hýří všemi odstíny své nezaměnitelné vokální kreace, do refrénu se opírá celý hudební ansámbl a nezkutečný drajv cáká všude okolo.
Saxofonové entréé a soulový výraz plně vložený do služeb písně Coffee & Vanilla- v sobě spojuje mnohé, funky i fusion, basa načichlá jazzem, padající akustika a když mistr cituje název písně, odevzdaný výraz putuje k nebi. Tohle se musí slyšet.
Rázná Push- stojí rovněž na samém vrcholu alba, Hughes tvoří skladbu zcela novými prostředky, energii a jasný funky rytmus kočíruje s neutuchající vášní.
Osmá She Loves Your Money-spojuje opět několik odvětví, živočišný chanson či inteligentní pop zde mají své zastoupení, stejně jako pulzně jazzující rytmika.
Sametová precizní basová práce a funky kytara, ve společnosti Glennova řízného přednesu i barevně vyvedeného sborového vokálu, to je Speak Your Mind. Z písně doslova sálá teplo a duševní propojení hudebníků samotných.
Talkin' To Messiah- do závěru solidně přitvrdí, programing rychle střídá hutný groove celého bandu a Hughes vyvádí jak nikdy, bože, to je pěvec s velkým P!
Wonderovka Maybe Your Baby- ještě potvrdí již tak kladný dojem z alba, svým naprosto svéhlavým přepracovaným uchopením.
Na Hughesovi, mám krom jeho vytříbeného vokálního projevu také velmi rád skutečnost, že se v mém pohledu prostě neopakuje. Následná kolekce o rok mladší Addiction, operuje se zcela jinými prostředky a jako by chtěla úplně popřít to, co pan zpěvák předvedl zde. Dnes ovšem již víme, že hned album následující, se volně vrací k melodičtějším struktůrám a deska vyznívá opět více uvolněně.
Tudíž je vlastně jasné, jakou příští si od Glenna poslechnu posléze :-)
reagovat
- hodnoceno 2x
- hodnoceno 0x