Diskuze

Jednotlivé zobrazení příspěvku z diskuze Když muzikant promluví - citáty a myšlenky
Judith - 08.02.2023 21:54:09 #
Alphonse Mouzon - rozhovor z roku 1979 (výběr) >> odkaz

Rozcvičujete se před vystoupením?
Dělával jsem to, ale dneska se mi to nezdá nutné. Když jsem hrál proti Billymu Cobhamovi (s Larrym Coryellem), vídal jsem ho v zákulisí, jak trénuje. Já jsem nejspíš prošel kolem se šampaňským. Někdy si protáhnu zápěstí, než jdu na scénu, ale to je tak všechno. Jestli to za celé ty roky nemáte v rukách, tak to tam prostě není. Když se nezahřejete během první skladby, už to asi nedoženete.

Jaká je podle vás role bubeníka v rytmické sekci?
Držet jednotku pohromadě a držet pohromadě rytmus. Hladina energie musí být přesně tam, kde má být. Bubeník přijímá a dává energii. Když hraju ve skupině, kde jen dávám a nic od ostatních nedostávám, nemůžu hrát. Vyčerpává mě být s hráči, kteří to neumí.

Vidíte jako důležité i publikum pro tento oběh energie?
Určitě. Když vidím v publiku i jen jednoho člověka, který je opravdu zapojený, dává mi to dost, abych mohl pokračovat. Evropské publikum je mnohdy velice pasivní, vypadají, že se snad ani nebaví, ale ve skutečnosti hudbu prožívají, jen jsou u toho vážní. U klasické hudby nevidíte žádný pohyb, výraz tváře, nic - ale na konci vám zatleskají a chtějí přídavek, to je jejich způsob vyjádření.

Na posledním turné nám lidi skákali na pódium, nemohl jsem tomu věřit. Bylo to jazzové publikum a já jsem dělal trochu víc funky věci, pokoušel jsem se trochu rozšířit mou image. Bylo to v Berlíně. Hrál jsem půlhodinový přídavek, protože jsem se bál, kdy nám ti lidi ublíží. Basákovi řekli: "Jestli nebudete hrát, bude bitka."

Chcete se vrátit na scénu v Americe?
Proto hraju v Evropě, pracuju na tom. Rád bych se připojil k nějaké skvělé rockové skupině, která je kreativní a taky prodává, jako Yes nebo Genesis. To bych si vážně přál. Chci dělat turné, mít velké promo, prodávat desky a tohle všechno. Nikdo to neví, myslí si, že jsem prostě jen jazzový hráč. Jsou to blázni.

Vy ale přece umíte hrát různé věci.
Jasně, jenže mi nikdo nezavolá, lidi se bojí. Proto ani nedělám studiovou práci. Dělal jsem s Donaldem Byrdem nahrávku s názvem Caricatures, na basu hrál Sonny Edwards. Hrával se Stevie Wonderem. Edwards dělal nějakou práci a říká producentovi, tuhle jsem nahrával s Mouzonem a šlo nám to fakt dobře, a producent říká: není on jazzový bubeník? Dělám taky R&B, disco a funk, a on mi prostě nedal šanci. To se děje pořád. On je jazzový bubeník, řeknou si, a nezavolají mi.
Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0366 s.