Diskuze
Jednotlivé zobrazení příspěvku z diskuze Hranice hudby |
Judith - 30.07.2023 18:47:30 #
|
Vygómala jsem tohle: V dlouhodobé perspektivě k tvorbě hluchá místa patří - všelijaká období, kdy se "nic neděje", provázená různým celkovým naladěním. To je součást přirozeného cyklu. S tímto vědomím před závorkou pravidlo číslo jedna zní: Chcete-li něco vytvořit, musíte tvořit. Zní to banálně, ale řada autorů se zasekne v přemýšlení s pocitem, že musí nejdřív "vědět", co chtějí namalovat, napsat, zahrát. Někdy to tak je, jindy ne, a čím delší je pauza, tím větší pravděpodobnost, že ne-dělání získá hrozivý nádech. Není to všelék, ale pokud má člověk něco nakreslit, musí prostě kreslit, atd. Tvorba plodí další tvorbu. K tomu, aby člověk něco vymyslel, když nemá vnitřní inspiraci, která by se drala ven, a když se tuto inspiraci nepodaří rozproudit konáním, je potřeba nějaký podnět, třetí bod mezi hlavou a prázdným papírem. Může to být cokoli, co upoutá jeho pozornost, ale klidně i trochu na sílu zvolený náhodný podnět typu namátkou otevřená kniha. Kolikrát stačí vstát od stolu a jít si zalít čaj, ono něco vyplave. Ale musíme dovnitř napřed něco hodit, v libovolném časovém rozmezí, aby to tam mohlo pracovat. Problém některých autorů je v tom, že nemají odžito, nemají vlastně co říct, i když umí krásně mluvit. A potom zase potřebujeme šťouchnutí, aby to začalo získávat tvar. |