Diskuze
Jednotlivé zobrazení příspěvku z diskuze Něco pro oko - obaly alb, vizuální umění |
Antony - 23.10.2023 13:35:10 #
|
Judith: Vypůjčené dílo z osvědčeného originálu, viz velice oblíbené leckdy fragmenty z pláten Hieronyma Bosche nebo obou Breughelů, považuji za zjednodušení celého procesu. Samotné dílo již ve zkoušce časem uspělo, tak co na něm zkoumat? Kdežto originál vytvořený speciálně pro album, ten ať pěkně ukáže, co umí.. Z hlediska analogie se nebavíme se o tomtéž slovu, nýbrž o tomtéž románu, či několikastránkovému úryvku z něj. Umělec má možnost dát vzniknout orginálu, nebo si nějaký vypůjčit. Obojí je plně relevantní, avšak z hlediska posuzování funkce životaschopnosti coverartu (a o tom je teď řeč) to převzatá díla mají výrazně jinak. Ve spojení vizuál+hudba se mohou významy násobit, posouvat, atd., to nezpochybňuji. Ostatně, to už musíme do problematiky zahrnout i vnitřek obalu, použitý font, celkovou grafickou koncepci, to všechno funguje. Ale opakuji, téma mých myšlenek je o životaschopnosti obrázku na obalu samostatně. Apache: Ano, to mám samozřejmě stejně. Podle obalů se vybíralo, a podle obalů se dalo mnohé vytušit. To mi funguje dodnes celkem spolehlivě. Mohu jen zopakovat, že ačkoli obal vnímám jako samostatné umělecké dílo, zdaleka ne vždy takto obstojí z hlediska plnohodnotnosti. Když si odmyslím hudbu, výtvarné dílo ztrácí veškeré kouzlo. hejkal: V pořádku. Nějak jsem z předchozího textu vyrozuměl pravý opak, ale už to nebudu hledat.. :) |