Deadsoul Tribe - A Murder Of Crows (2003)

Sajgon3 - 5 stars @ 09.01.2014

Tento hudobný progmetalový ( v širšom zaradení )skvost tu má zatiaľ iba jednu minirecenziu a hoci táto nebude "maxi" - nedá mi sa k tomuto ( pre mňa) jednoznačne najnadupanejšom albume "dušičiek" nevyjadriť. V prvom rade si dovolím pri všej úctu ku kapele ako takej tvrdiť , že je to záležitosť dvoch mužov - Mr.Devona, bravúrneho multiinštrumentalistu a výhradného autora a ... Adela Moustafu - bubeníka, ktorého nástroje sa na albume prinajmenšom v dvoch tretinách nestarajú o rytmiku, ale kráčajú si vlastnou "ponurou" cestou. Už úvodný ťažký gitarový riff prvej skladby napovie ,čo sa bude počas ďalších cca.60-tich minút diať - a hneď sa pridáva Adel brejkmi ako samostatnou jednotkou - do toho Devonov naliehavý nádherne ponurý hlas. V druhej časti prvýkrát zaznieva Devonova flauta, ktorú síce nevyužíva tak hojne ako na ostatných albumoch, ale zato presne tam, kde má. Podobný nádych majú aj skladby 3 a 4 - riffy, čiastočne pripomínajúce obdobie Psychotic Waltz, avšak v ponurejšom háve. A už je tu zvonenie starého telefónu a basové linka začína odsýpať baladu, ktorú si Devon napísal, ak by sa mu náhodou pri pohrebe zasekol páska s jeho najosobnejšou výpoveďou , skladbou " I remember " ešte z obdobia PW. Pomalé , naliehavé a v refréne vykričané do okolia, že "some things you cant return" Prvý vrchol albumu. Prvé menšie oživenie ponúka až skladba "Regret" kde sa prvýkrát výraznejšie dostávajú k slovu klávesy. A zase tie bicie - Moustafa má svoju vlastnú rytmiku - nerytmiku , vlastnú cestu - necestu. V skladbe "Flies" si to na začiatku rozdáva s kopákmi systémom kto z koho - naštastie bez ujmy na zdravý -)Po nej prichádza druhý vrchol albumu - pre mňa osobne jednoznačne najprepracovanejšia a zvukovo najnavrstvenejšia skladba "Black smoke and mirrors" - gitarky , klávesy, Moustafa sa nám ukludňuje a Devon sa chytá flauty aby nebodaj nezabudol vzdať hold svojmu vzoru - istému Mr. Andersonovi. Túto skladbu radím k TOP 3 skladieb DS doposiaľ. No a aby poslucháč nemal počas spánku len nočné mory - na záver uvolnenenší bonus "Time" - najrytmickejšia skladbička a najpokojnejší Devonov výraz hlasu. Z viacerých strán je DS prirovnávaný k TOOL - priznám sa, že túto kapelku som doposiaľ nepočul( určite tak niekedy urobím )- pre mňa ale ostávajú svojský , tak ako Mr. Devon osobne. A "Vrah vrán" bude dufám oslobodený... Z 5 !!! -)

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0373 s.