Earth & Fire - Song of the Marching Children (1971)

Snake - 5 stars @ 13.10.2015

CD Polydor /2010/ 274 473-5

Kuj železo, dokud je žhavé a tak si Earth & Fire opravdu pospíšili a sotva rok od emise nečekaně úspěšného debutového alba přispěchali s novinkovým Song Of The Marching Children. Kapela se mezitím plně zprofesionalizovala. Gerard Koerts vyluxoval konto, koupil si Mellotron a tvorbu skupiny nenásilně přesměroval od bigbeatu k prvotřídnímu symfonickému rocku. Musím říct, že na rok 1971 je to hudba neobyčejně vyzrálá a skupina svým pojetím prošlapala cestu svým následovníkům. Minimálně doma v Holandsku určitě. Bratři Koertsovi prokázali vyjímečné skladatelské schopnosti a dokonale vytěžili přednosti svého trumfu, zpěvačky Jerney Kaagman. Asi málokterá kapela té doby se mohla pochlubit tak skvěle zpívající, ale i vypadající personou za mikrofonem. Jak vidno z poměrně četných záběrů z televizního archivu, byla to opravdu atraktivní dívka, která musela mužskou část obecenstva přitahovat doslova jak magnet.

Album Song Of The Marching Children má něco přes půl hodinky a čítá pět skladeb. Na první straně původní LP jsou čtyři kratší kousky, z nichž je ten poslední zcela instrumentální. Strana B už patřila titulní suitě, rozporcované do sedmi kapitol. Přirovnat hudbu Earth & Fire k nějaké známější skupině je pro mě opravdu těžké, jejich tvorba mi přijde velmi originální a svébytná. Někdo v tom slyší ozvěny prvních dvou alb King Crimson (snad kvůli těm Mellotronovým plochám), někdo Camel, Renaissance, nebo (dokonce !) americké Jefferson Airplane. Mě to pro svou neodolatelnou melodičnost vzdáleně připomíná milovanou italskou scénu...

Album bylo velmi úspěšné a v domácím žebříčku nejprodávanějších desek vyšplhalo až na dvanáctou pozici. Singl Storm and Thunder pak obsadil nejlépe 6. místo v nizozemské Top 40.

Desku se dvěma vrcholy - songem Storm and Thunder na první straně a osmnáctiminutovou titulní skládankou na straně druhé bych hodnotil někde mezi čtyřmi a pěti hvězdičkami. Ale protože ji považuji za nejlepší v diskografii Earth & Fire, dám čistých pět.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.041 s.