Captain Beefheart & His Magic Band - Shiny Beast (Bat Chain Puller) (1978)
Reakce na recenzi:

Popis vzniku a trable s vydáním tohoto albu tu již byly popsány. Deska byla nahrána pod názvem Bat Chain Puller v roce 1976 a vydána na Virgin o dva roky později pod názvem Shiny Beast. Původní syrovou nahrávku s jiným pořadím skladeb a počtem vydala v roce 2012 Zappa Family v limitovaném nákladu na CD. Docela by mě zajímalo, co znamená slovo Puller.
Beefheart po vydání alb Trout Mask Replica vydal taková zvláštní alba, kterými možná chtěl dosáhnout komerčního úspěchu, tato alba nejsou špatná, ale není to ten umělec, který stvořil nesmrtelná díla s názvy Trout Mask Replica a Lick My Decals Off, Baby. Rozchod s Frankem Zappou po vydání alba Trout Mask Replica provázelo obviňování z použití nápadů z Trout Mask Replica na albech Mothers Of Invention, a na druhé straně pomluvy, že Don nedokáže udržet rytmus. Písničky na desce Shiny Beast vycházejí spíše z Beefheartovy ranné tvorby, než z desek vydaných v mezidobí. Úvodní skladba The Floppy Boot Stomp je podle mě povedené blues, a při poslechu skladby Tropical Hot Dog Night si představuji chůzi po promenádě se sklenkou mojita v ruce. Skladbu o muži jménem Harry Irene jsem si zamiloval hned po prvním poslechu, tahle skladba za doprovodu akordeonu a pískání autora mi připomíná francouzský šanson. Písnička Bat Chain Puller by mohla být klidně na albu Lick My Decals Off, Baby, představuje mojí nejoblíbenější skladbu z této desky. Candle Mambo je náladou hodně podobná písni Tropical Hot Dog Night, mám rád i ostatní písničky, které jsou vycizelované k maximální dokonalosti. Zapomněl jsem na úžasné blues s názvem Love Lies. Myslím si, že Beefheartova poloha z této desky byla velkou inspirací pro Toma Waitse. Pozoruhodné jsou i výkony jednotlivých muzikantů, naprosto dokonalá souhra obou kytaristů a hlavně obdivuji Bruce Fowlera při hře na různé dechové nástroje.
Beefheartova tvorba je pro mě celkově za maximum a nechci v ní rozlišovat, něco se mi líbí více, něco méně, ale celkově je to za plný počet.
Petr87 @ 20.03.2018 18:28:02 | #
Víš Palo, já jsem se v těchto věcech snažil být vždycky neutrální, to znamená, že jsem nikdy nenadržoval jedné ani druhé straně...
Nemůžu popřít, že Zdeněk a Kali měli-mají obdivuhodný přehled o hudbě a je zkrátka fakt, že díky Zdeňkovi jsem objevil spousty skvělých interpretů; a o to více mě mrzí, jakým směrem (ty jsi rozkopal bábovičku mně, tak já ji rozkopu i tobě!) se to potom všechno začalo ubírat...
Někdo snáší kritiku svých oblíbených interpretů dobře - napíše svůj názor na věc, ale nijak to neprožívá - a někdo zase zuřivě prská síru na monitor a přeje kritikovi pásový opar a hemoroidy čtvrtého stupně (taky v tomto nemám úplně čisté svědomí).
I pro mne je kolikrát těžké snést kritiku svých oblíbenců, ale rozhodně bych kvůli tomu zuřivě nenapadal druhou stranu... proč?
Tohle hudební fórum by mělo být přístupné každému názoru, takže to znamená, že i desky, které jsou pro některé posvátné krávy mohou být zkritizovány a naopak...
Ovšem problém nastává, když někdo naklepe negativní recku jenom proto, aby na.ral druhou stranu... pro mne třeba naprostá a nepochopitelná ztráta času!
Jo a ještě jen tak mimo (pak mi to můžou moderátoři smáznout):
Nechceš nebo nemáš v plánu někdy v budoucnu udělat profil Anně von Hausswolff? Abych věděl, protože bych se do něj v brzké době taky rád pustil. Tato umělkyně si tady svoje místo nepochybně zaslouží.