Captain Beefheart & His Magic Band - Doc at the Radar Station (1980)
Reakce na recenzi:

Don Van Vliet alias Captain Beefheart patří již více jak čtyřicet pět let k mým velkým oblíbencům. Jeho písničky jsem si zamiloval hned po poslechu alba Safe As Milk, pak jsem jeho tvorbu sledoval průběžně, tak jak vydával desky.
Doc At Radar Station je jeho předposledním studiovým albem, které vydal na značce Virgin. Když album vyšlo, tak v souvislosti s vydáním alba vyšel poměrně obsáhlý článek v Melodii, nevím, kdo byl autorem, ale to jak ji chválil mě tehdy hodně nalákalo k tomu, abych si ji sehnal. Hned úvodní písnička Hot Head je volným pokračováním písní z Trout Mask Replica, melodií i rytmů je v této skladbě několik, a hlavně jsou naráz a jsou nesouzvučné, jako i hra dvojice kytar. V této a několika dalších hraje mistr na mellotron. Ashtray Heart je píseň v podobném duchu jako Hot Head, parádní kytary a zpěv. Píseň A Carrot Is As Close As A Rabbit Gets To A Diamond je roztomilá lyrická písnička na jeden řádek v akustickém provedení. Následuje pro mě největší pecka alba s názvem Run Paint Run Run, kterou zpívají sborem všichni členové Magic Bandu, tehdy tuším Zdeněk Kluka v Melodii v rubrice Jak já to slyším prohlásil „to je pěkná soda“. Celé album se odehrává v duchu odkazu alb Trout Mask Replica a Lick My Decals Off, Baby, hodně se mi líbí tvrdé skladby Brickbats a Best Batch Yet . Miniatury Telephone a Flavor Bud Living jsou milé, a po nich následuje geniální song Sheriff of Hong Kong, ve kterém hraje John French (Drumbo) na bicí. John French bubnoval na legendárním opusu Trout Mask Replica. Sheriff of Hong Kong byla skladba, která mě zaujala tehdy na první poslech a doposud mě neomrzela.
Co se týká hodnocení, tak pro mě jednoznačně maximum.
northman @ 28.03.2021 05:03:57 | #
Beefheart byl od malička, to čemu se říká geniální dítě, maloval, sochal a od devíti let měl v televizi vlastní show. Taky jako umělecky nadaný byl hodně nepraktický pro běžný život. V jeho skladbách zologické zahrady jednají jako myslící bytosti a podobné nesmysly, skladby tvořil způsobem dětské hry (jediný skutečný dadaista v rockové hudbě), jakým směrem se bude skladba vyvíjet je u něho nepředvídatelné a právě tohle se mi u něj líbí. Trout Mask Replica tvořil u klavíru, legenda praví, že za osm hodin stvořil hudbu k dvaceti osmi skladbám, on skutečně klepal do klavíru a John French to zapisoval do not, těm zápisům potom rok dávali formu a přidávali texty, to jak za pochodu deklamuje text a vypíná mikrofon je kouzelné. Vím, že tohle není pro každého, mě zase nebaví ta onanie a závody třeba u Liquid Tension Experiment, to je jako závody formule 1, naprosto nezáživné a k ničemu. Co se týká jeho zpěvu, jmenujte někoho, kdo by se mu vyrovnal.