Doors, The - Morrison Hotel (1970)
Reakce na recenzi:

Dodnes přesně nechápu, co přeletělo přes nos Jimu Morrisonovi a jeho kumpánům, když po tak elektrizujících a nápaditých počinech, jakými byli alba Waiting for the Sun a The Soft Parade, rázně přehodili vyhybku na boční kolej a vydali se zpátky proti proudu času. Svým pátým dílem Morrison Hotel dost rapidně popřeli svůj vývoj i vývoj tehdejší hudby. Tuto nahrávku lze brát jako návrat do kolébky blues. Do té nejšpinavější podoby, kdy jeho syrovost a nepoddajnost začínali krotit rockové vlivy do muziky nově zasahujících daleko mladších muzikantů.
Desku nakrojí obstojná bluesová vypalovačka Roadhouse Blues, na kterou naváže o poznání jímavější drobek z minula Waiting For The Sun. Jsem rád, že ji Doors nepoužili na třetí lp, ale vpíchli ji až sem. Má kvality a atmosféru. Vedle některých suchopárných a průměrných položek, zdem dodává životodárnou esenci. Podobně interesantní jsou ještě skladby You Make Me Real a Blues Sunday. Dále očistné experimenty Ship Of Fools, Queen Of The Highway a naléhavě hravá Indian Summer. Opakem je nudná vata dvojice Land Ho a The Spy.
Ona to není zas tak špatná deska. Je neotesaná a hrubá. Zní prapůvodně, ale vytrácí se z ní průběžně nastavený model The Doors. Chybí tu zvířecí touhou samotných muzikantů experimentovat. Pro vývoj Doors je to stopka, ale osobní kvality Jima Morrisona jako zpěváka se tady naštěstí nezastavili.
Závěrem tu mám otázku pro bedlivé posluchače. Kdo z vás si kdy všiml vykradeného motivu skladby Peace Frog, který použila Nirvana do svého hitu Smells Like Teen Spirit? Počáteční riff je do uší bijící. Hanba.
vmagistr @ 20.04.2020 05:15:33 | #
Debata o umění? Zajímavé téma. Podle mě má v sobě potenciál stát se uměním jakýkoli produkt lidské činnosti. Vyřezávaná lžička, dům, návod k použití vysavače. Existují i produkty, které s účelem stát se uměním byly už tvořeny a těžko u nich budeme hledat jiný účel (třeba symfonie pro čtyřicetihlavý orchestr, kterou si autor napsal "do šuplíku"). Někdo může jako umění vnímat pouze produkty, které jinou funkci nemají (pak by ale podle mě šmahem "odboural" veškeré užitné umění), nebo lze potenciál "být uměním" hledat (a nalézat kdekoli). Jedním z významů umění je podle mě i neustále rozvolňovat "hranici" (jakkoli je obtížné ji vůbec nějak definovat), co ještě umění (v tom užším významu - to, co bylo tvořeno pouze za uměleckým účelem) je a co už ne.