Free - Heartbreaker (1973)

steve - 5 stars @ 21.12.2016

Free a jejich Heartbreaker je klasika nejklasičtější, otevřená a absolutní hudba čistá jako horský potůček. Žádné machinace, ovlivňování zvenčí ať už gramofirmou, producentem, nebo snad nahánění trendů. S poslechem jaké koliv z osmi položek alba, je pěkně cítit jak zní hudba procházející srdcem. Že kapela odešla na svém vrcholu je všem jasný a nebýt závislosti Paula Kossoffa odvážím se tvrdit, že připravit 2,3 další takhle silný alba a dnes by stáli Free, když ne v jednom pruhu, tak těsně pod Led Zeppelin. Silná kolekce která ať míří na rockovou, bluesovou, nebo dojemně baladickou stranu, vždycky boduje totálně.

Wishing Well je dokonalej vál s výbornou melodickou stopou Rodgerse, kytarovým riffem (kterej hraje taky on)a moc pěkným klavírním motivem. Po ní následuje dramatická avšak citem naplněná Come Together In The Morning s mistrovským refrénem a Bundrickovým klavírem. Ještě zvláštní mix blues a country v Travellin In Style a je tu titulní zepelínovsky potemnělý težkotonážní kusanec Heartbreaker, který je důkazem nevysychající studnice nápadů, které kapelu ovlažovali po celou dobu její existence. Tradicionalistická jižanská vložka Muddy Water, vážná (slyšíte to efektní piano) Common Mortal Man, překrásná Easy On My Soul ve které klavírní melodika tvoří hlavní náplň songu, nebo fatalistická Seven Angels, prostě ať jdu od jedničky po osm, vždy vytáhnu žolík.

Když už srovnávám s obry Led Zeppelin. K jejich prvním 5 deskám se blíží na milimetry, ty další přepychově válcuje, věčná škoda téhle kapely.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0359 s.