Banco del Mutuo Soccorso - Banco del Mutuo Soccorso (1972)

hejkal - 5 stars @ 20.08.2007

S Bancom som mal dosť problémy zohnať ich albumy, až som si nakoniec zadovážil 2 CD výberovku Gli anni 70, kde sa bez štyroch skladieb nachádzajú prakticky celé prvé tri albumy včítane piatich skladieb z ranej tvorby (neskôr vydaných na Donna Plautilla). Prvý album sa tu nachádza celý okrem skladby Passaggio, a hoci uznávam, že aj na minúte devätnásť môže byť niečo geniálne, trúfam si tvrdiť, že asi môj názor na celý album veľmi neovplyvní. A ešte jedna malá poznámka k výberovke, obsahuje bezkonkurenčne jeden z najbezobsažnejších bookletov, nedozviete sa z neho nič o skupine (hoci na druhej strane, sú tu texty skladieb).

Hneď z úvodného In volo dýcha tajomná atmosféra, hovorené slovo, v pozadí flautička a už sa vyvalí prvý vrchol albumu - RIP je parádne rockovo a zároveň artovo košaté, výborný naliehavý vokál graduje až k záverečnej priam pietnej pasáži. NAsleduje druhý vrchol Metamorfosi, Ďalšia artrocková priam ELP-pozitívna skladba plná klavírnych pasáží. Čo povedať o opuse Ilgiardino del mago? Zadumaná, miestami tvrdá, predýchaná talianskou scenériou (hlavne okolo 13:45-15:40, uf, toto som robil snáď prvý krát, že som si to takto usledoval). Záverečný dovetok Traccia pokračuje v artrockovom klavírnom vyhrávaní, pridáva sa popevok ako z nejakej operety a je tu záver.

Výborný debut okorenený pravým talianskym temperamentom. Som zmätený, pretože váham, či tomu dať 4 alebo päť hviezdičiek, ale ako som si to teraz vypočul, dám plný počet, pretože z toho, čo som mal možnosť počuť, mám pocit, že je to ich najlepší album..

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0365 s.