Death - Symbolic (1995)
Reakce na recenzi:

K albu jsem se dostal náhodou po doporučení kamaráda. Musím předeslat, že jsem death metalovým kapelám nikdy nefandil a vlastně dodnes jsem to nezměnil. Samotní Death přicházející na svět skrz osobu Chucka Shuldinera, totéž platí i pro odchod ze světa, jsou v mém životě tedy velkou výjimkou. Důvod je jasný, i přes vokální projev typický pro podobné soubory, který jsem opravdu nesnášel, jsem byl hned prvním poslechem velmi nadšen. Síla invence a instrumentální výkony mne opravdu omráčily. Pokud by někdo chtěl pochybovat, zda má tato parta vůbec nárok být zde mezi velikány progrocku, pak Vás prosím, dejte minimálně tomuto albu a také následovníkovi SOP 1998 šanci a zkuste jednou poslechnout. Mohutné kytarové riffy, majestátní kytarová sóla a nečekané změny rytmu mne posadily na zadek. Samotná kapitola jsou bicí nástroje, to co uslyšíte je unikátní, neznám jiného bubeníka, který kombinuje rychlost (pozor jen o tu nejde) s brilantními nápady a technickou vyspělostí, opravdu Vám spadne čelist. Myslím, že tato Human mašina se jménem Dave Hoglan má svůj poznávací styl, stejně jako jiní velikáni minulých dekád.
Od prvního úderného riffu v úvodní písni „Symbolic“ až po závěrečnou "Perennial Quest" okořeněnou geniální akustickou pasáží se nemůžete nudit, všichni zúčastnění hudebníci Vás stále dokola budou strhávat k pozornosti svými výkony. Toto album patří mezi mých deset nejoblíbenější alb vůbec. Hodně často se mi stane, že vybírám co si pustit a v hlavě mám Symbolic, těžko, velmi těžko hledám srovnatelnou kvalitu.
cantona @ 03.02.2009 19:20:05 | #
No, len Control Denied vydali len jeden album (navyse, s kvalitou Death sa to neda porovnat).
Je to rovnake, ako trvat na tom, aby sa pouzivala len cista gitarova hra, ked uz v 60tych rokoch prisli prve efekty ako feedback, fuzzbox a podobne. Dnes uz je bezne pouzivat delaye a distortion, tak isto ako samplovat alebo vytvarat slucky. Podla takychto zarytych puristov by sa ani gitarova hra potom nemala posuvat, lebo ved cisty ton je najlepsi. Tak isto sa mozme donekonecna bavit o tom, ci kontrabas bol najlepsi a preco dnes pouzivat stick bass alebo slapping. Hudbu je nutne posuvat vpred, nie stat na mieste a lamentovat, ze nie je mozne tradicnou formou nic originalne zlozit. Potom treba jasne hladat ine formy.
Netreba zabudat, ze hudbu dopredu vzdy posuvali ludia-vyzionari, ktori sa sice na zaciatku nevyhli posmechu a pohrdaniu, ale prave im vdacime dnes za tu siroku skalu muziky, ktoru mozme pocuvat.