Humble Pie - Humble Pie (1970)

hejkal - 5 stars @ 18.08.2009

Prechodom k inej značke sa akoby všetko zmenilo. Humble Pie si zobrala zo svojich dvoch albumov to najlepšie, pridala výborné nápady a všetko to zmixovala do eponymnej dosky s poradovým číslom tri. To snáď ani nemohlo dopadnúť zle. Alebo mohlo?

Čo sa týka toho brania najlepšieho, hneď úvodná Live with me evokuje debutovú Desperation. Rovnaká posadená klávesová monumentálnosť, ibaže podstatne vyzretejšia, a aj spev je už dokonalý Marriott. Túto skladbu považujem za jednu z najlepších od skupiny vôbec. Nasleduje akustická country vecička Only a roach. Znovu ide o vylepšenú obdobu countryoviek z predchádzajúcich albumov. Neuveriteľné zlepšenie prejavu, nápadov a prezentácie je možné vysvetliť iba poctivým prístupom ku koncertom. Skupina evidentne rástla do nebies, hoci možno (až na speváka Marriotta) nepatrili k absolútne virtuóznej špičke svojej doby, serióznou drinou dokázali stanúť po boku géniov so zdvihnutou hlavou. Ale nepredbiehajme. Ďalším vrcholom je rázna hard rocková One eyed troused snake rumba. Má v sebe nápev rock and rollu a spevy sú tu božské. A z vrcholu nezlezieme ani v nádhernej poloakustickej balade Earth and water song. Takéto skladby mali byť na Town and country! Alebo také, ako brutálna rocková verzia bluesovej I’m ready. Nemám slov. Odľahčené country Theme from skint je tiež z kategórie luxusných. Čo dodať o výbornej rockovej Red light mama, red hot? Ja túto polohu Humble Pie žeriem aj s navijakom a všetko ostatné mám na háku (na háčiku). Záverečná akustická pohodička s posmutnelo melancholickým nádychom Sucking on the sweet vine je fajn, skupina vystrieľala všetky silné patróny a na záver dáva ranu pre istotu. Nemôže minúť.

Tretí album predstavuje vrchol tvorby Marriotta a spol. a je mojim najobľúbenejším vôbec. Perfektne kombinuje akustické a tvrdé polohy, melódie sú o dve triedy lepšie, než všetko, čo dovtedy zložili a je si pokojne dovolím udeliť plný počet. Na záver dodám, že konečne našla svoj ksicht, Rolliši odišli svojou cestou a Humble Pie svojou. Hurá.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.032 s.