Livin' Blues - Live'75 (1975)

hejkal - 5 stars @ 16.12.2009

Neviem, či to bolo tým Poľskom, ale práve album Live sa už v čase môjho útleho detstva poflakoval aj v okolí mojej rodiny a jej známych a mal status legendy. Toto bol prvý môj stret s Livin’ Blues a podľa neho meriam všetky ďalšie dosky. A to je veru nevďačná pozícia, pretože ide o neskutočný živák. Samozrejme, ako prvé CD legendy som si kúpil toto.

Už od bicích virblových orgií je zrejmé, že nové zloženie zostavy je inštrumentálne inde, než ich predchodcovia. Black spider woman je dielo génia, má všetko, esenciu hard rockovej výbušnosti, Gillanovský spev a motív z dielne, ktorá znesie zrovnanie s Michelangelom. Že ide aj o blues dokážu muzikanti hneď nasledujúcou I’m a rambler, škoda plytvať superlatívmi. Čo je na tomto albume úplne bombové, je spojenie tradície a klasického hard rocku. Hoochie coochie man je azda najznámejší bluesový štandard. To, čo z neho urobili tu, je však vražedná hard rocková jazda, je to neopísateľné a treba si to jedine vypočuť. A ani ďalej nepoľavia ani o piaď, naopak, pridajú na rýchlosti a vypália Crazy Joe. Oddych pre poslucháčov predstavuje rocková balada I wonder, krása. L.B. boogie naživo v podaní majstrov svojho remesla, to je o dve triedy väčšia nádielka, než „iba“ dobrá štúdiová nahrávka. Po chvíľke davového vzrušenia dôjde aj na typickú roztlieskavačku Boney Marony, spevák pracuje s davom, skupina pracuje so spevákom a výsledok je neuveriteľné živý a presvedčivý.

Pseudonym Records odviedla dobrú prácu, keď pridala na CD niekoľko bonusov, z ktorých štyri živé skladby sú hádam ešte lepšie, než tie, ktoré sa dostali na album. Či už je to vražedná verzia Rock & roll hoochie coo, nádherná balada I’m coming home, rýchlopalná See my baby drive a ešte nádhernejšia balada Back stage (toto je najlepší dochovaný záznam, aký som kedy počul, nikde neznie lepšie!) . Singel, ktorý predchádzal albumu je z kategórie ťažko stráviteľných, ide o presvedčivo zahranú dvojicu funky popových skladieb, ktoré mi ku šťastiu nechýbajú.

Hard rocková skupina hrá blues. Naživo. A ako! Najlepší album Livin’ Blues. Bol kultom môjho otca, krstného otca, bratrancovho otca a teraz je už aj mňa ako otca.

P.S. Medzi nami, myslím si, že v tomto zložení a období patrila Livin’ Blues k velikánom hard rocku k tradičným anglickým zoskupeniam typu Deep Purple, Led Zeppelin a pod.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0386 s.