Santana - Carlos Santana & Buddy Miles! Live! cover

Santana / Carlos Santana & Buddy Miles! Live! (1972)

luk63 | 5 stars | 25.11.2010 | #

Dobou vzniku i vydání a částečně i obsazením patří tento živák mezi Santanovu trojku a Caravanserai. Důležitější však je spojení dvou, v té době již zcela zásadních hudebních osobností.

Mexický kytarista Carlos Santana měl za sebou první tři a hned nejlepší desky své kariéry. Divoký černý bubeník, zpěvák, ale třeba i kytarista a klávesák Buddy Miles z Nebrasky zase hraní např. s Ink Spots, Wilsonem Pickettem, Electric Flag, vlastní skupinou Express, s Hedrixovým Band of Gypsys, v Buddy Miles Bandu a s Johnem McLaughlinem. Tuto dvojici doprovází převázně hudebníci z tehdejší sestavy Carlosovo skupiny Santana. Z té bych připomněl alespoň mladičkého kytaristu Neala Schona.

Instrumentálka Marbles je ze sólovky Johna McLaughlina Devotion (1970) a i když jí zde hraje na kytaru Santana, autorův rukopis je zřejmý. Celá skladba šlape, kromě kytary nelze přeslechnout ani bicí a varhany. Výborný otvírák, moc dobrá zábava, která přejde do ještě zběsilejší orgie Lava (B. Miles). Santana se překonává, ostatní mu zdatně sekundují, dvoje bicí excelují.

Následující zpívaná Evil Ways je klasický kousek ze Santanovo prvotiny, zde ovšem zbohacený dechy a v rychlejším tempu. Posluchač opět nemá šanci si vydechnout (jedině tak uspokojením nad tím co slyší).

Legrácka postavená na žestích a tak trochu industriální kytaře - to je krátká Faith Interlude (složená oběma hlavními protagonisty tohoto LP), která přechází v Milesovu píseň Them Changes. Tu známe již z autorova učinkování s Jimi Hendrixem na albu Band Of Gypsys (1970) nebo s Kingem Curtisem na desce Live at Fillmore West (1971). Tato verze v ničem nezaostává, naopak má bohatší aranže.

Free Form Funkafide Filth je pětadvacetiminutový jam, ve kterém se za neustáleho víření perkusí postupně předvádějí všichni jeho účastníci a který obsahuje parádní úseky i místa, kde muzikantům jakoby mírně dochází dech - ovšem jen před dalším pořádným nadechnutím.

V hodnocení mám tentokrát bez zaváhání zcela jasno.

» ostatní recenze alba Santana - Carlos Santana & Buddy Miles! Live!
» popis a diskografie skupiny Santana