Recenze
Hoelderlin / Hölderlin (1975)
Druhé album Hoelderlin vychází po tříleté pauze, kterou bohužel zapříčinily spory členů kapely s producentem Rolf-Ulrichem Kaiserem, týkající se jejich dalšího hudebního směřování.
Eponymní album z roku 1975, produkované slavným Conny Plankem, který stál například za úspěchy Kraftwerku, se už víceméně odvrací od progfolku a v některých pasážích se hodně blíží tvorbě gabrielovských Genesis. Za mikrofonem vystřídali Nanny de Ruig Joachim Grumbkow a Chris Noppeney, sestavu dále rozšířil druhý z bratří Käsebergů, Joachim.
Jak už jsem se zmínil u předešlého alba, nacházím i zde vlivy tvorby Curved Air a Traffic, a není to jen zvukem houslí a flétny. Je to slyšet především v titulní instrumentálce Schwebebahn a pak na vrcholu celého alba, takřka osmnáctiminutové skladbě Death Watch Beetle, která podle mě patří do zlatého fondu německého rocku.
Za poslech stojí pochopitelně i další písně, milovníky Petra Gabriela rozhodně zaujme skladba Honeypot, která by klidně mohla zaznít na albech jako Nursery Cryme či Foxtrot. Pro mě jasné čtyři hvězdičky, doporučuju progboardovým badatelům k prozkoumání.
» ostatní recenze alba Hoelderlin - Hölderlin
» popis a diskografie skupiny Hoelderlin