Ozric Tentacles - Erpsongs cover

Ozric Tentacles / Erpsongs (1985)

meganeura | 4 stars | 15.11.2011 | #

Je prvním albem skupiny, nazývaným „rudé“, podle obalu a také prvním z řady 6 kazetových alb, vzniklých samonákladově, předcházejích jejich prvnímu profesionálnímu albu „Pungent effulgent“.Co to má znamenat? Když se ohlédneme na dobu vzniku, můžeme si představit situaci v jaké se nacházely kapely věnující se tomuto druhu hudby: 80. léta jsou v plném proudu a jména jako Gong, Hawkwind, Nektar,či Eloy, jakoby patřila hudební minulosti. Zelenou mají punk a nová vlna. Slova jako progresivní rock se vyslovují s despektem a představují nafoukanost, překomplikovanost, apod. Vývoj se přehoupl na stranu sdělnosti a přímočarosti. Ale i v tomto klimatu se objevují skupiny, které jakoby zapomněly na svou dobu a daný trend a na okraji zájmu, jakoby pro svou radost, si skládají svou hudbu, ve které kombinují nejrůznější vlivy minulých dekád ale i jiných kultur.Příkladem za všechny budiž britští Ozric Tentacles.
Na tomto ještě i příštím albu jsou všechny typické znaky zvuku kapely ještě jaksi v zárodečném stádiu. Produkce alba je zvukově primitivní, na úrovni demo nahrávky, ale zároven už prosvítá velká muzikantská vyspělost, sehranost, a skladatelská invence spojená s mladickým entuziazmem (členové kapely byli tehdy lehce přes 20). Jak ale ukáže budoucnost, zarputilost a nadšení ve spojení s nesporným talentem budou korunovány úspěchem, jakkoliv hudba Ozriků nikdy nedosáhla nijak oslnivého komerčního zhodnocení.
Z tohoto alba těžko vybírat zářivější momenty,album je vyrovnané, navzdory neduhům které jsem zmínil jde o velice příjemnou ukázku tvorby kapely "v plenkách". Je to milý Space rock s vlivem New Age, ryze instrumentální, s přesahy do Dubu.
***1/2

» ostatní recenze alba Ozric Tentacles - Erpsongs
» popis a diskografie skupiny Ozric Tentacles