Jethro Tull - This Was cover

Jethro Tull / This Was (1968)

nowhere_man | 5 stars | 23.12.2011 | #

Jethro Tull je pre mňa jedna z najobľúbenejších kapiel. A zároveň najoriginálnejších. Mám napočúvanú celú ich diskografiu a patrím medzi tých fanúšikov Tullov, ktorým sa veľmi páčia už prvé dva albumy. This was je vynikajúcim debutovým albumom, ktorý vďaka gitaristovi Mickovi Abrahamsovi je tak trochu iným oproti ostatným albumom Jethro Tull. Neviem prečo, ale tak to cítim. Pekne to rozbieha My sunday feeling, po ktorej príde krásne blues Some day the sun won't shine for you. Veľmi rád mám aj Beggar's farm so zvláštnou atmosférou. Move on alone je tiež podmanivá miniatúrka a takisto neviem čím. Serenade to a cuckoo je skvelá inštrumentálka s parádnou flautou, skrátka Anderson je fakt jedinečný na tento nástroj. Rockovejší drajv nám predstaví Dharma for one, kde sa zas predvedie bubeník Clive Bunker. A máme tu ďalšie pekné blues It's breaking me up. Po ňom nasleduje Abrahamsova predvádzačka (v dobrom) Cat's squirrel, ktorú som veľmi dôverne poznal z repertoáru Cream, ale Jethro Tull jej vtisli tiež originálny tvar. Tajomnom dýcha skladba A song for Jeffrey a album uzatvára akési outro Round.
A bonusy? Musím spomenúť prvý singel, ktorý kvôli tlačovej chybe vyšiel ako Jethro Toe v roku 1968 - na A strane melodická Aeroplane, na B strane v podobnom duchu Sunshine day. Obe skladby je možné nájsť na CD Boxe 20 years of Jethro Tull (1988). Na reedícii samotného albumu This was môžme nájsť: singlovú inštrumentálku One for John Gee, rockovú Love story (tiež singlová) a vianočnú Christmas song (opäť singel). Tieto tri skladby boli neskôr súčasťou 2LP Living in the past (1972). No a na poslednej reedícii nájdeme ešte dve zaujímavosti, ktoré ma zaujali: nahrávku pre BBC So much trouble a skvelú bluesovku Stormy monday blues.
Toľko k debutu Jethro Tull. This was je mojou jethrovskou srdcovkou, takže nemôžem inak ako dať plný počet.

» ostatní recenze alba Jethro Tull - This Was
» popis a diskografie skupiny Jethro Tull