Holdsworth, Allan - Secrets cover

Holdsworth, Allan / Secrets (1989)

alienshore | 5 stars | 14.07.2013 | #

Secrets je veľkým návratom Allana Holdswortha do najlepšej formy. Taktiež je rockovejšie orientovaný, čo iste ocenia aj niektorí poslucháči. Experimentálne chúťky sú potlačené, ale Holdsworth ostáva stále sám sebou a jeho progresívny fusion štýl dostal na tomto albume krásne odtiene. Bubeníci takého kalibru ako Vinnie Colaiuta a Chad Wackerman vedia obohatiť túto hudbu o neskutočne kreatívne prechody a postupy. SynthAxe sa opäť objavuje v niektorých skladbách, ale je viac zapracovaný do fusion-rockových aranžmánoch.

City Nights je skvelá úvodná vec, ktorá je typickým dielom Allana Holdswortha a jeho gitarových erupcií. Ako veľký fanúšik piva si ho Allan na konci skladby aj otvorí. Titulná Secrets už obsahuje SynthAxe a vytvára s ním zaujímavé melodické zvuky, zároveň je tu počuť aj éterický ženský vokál. Jazzový kúsok 54 Duncan Terrace je kvalitne prepracovaný a striedajú sa tu rôzne sóla. Krásna melodická skladba Joshua je v kontexte jeho tvorby pomerne neobvyklá, ale zato veľmi osviežujúca. Krátka Spokes experimentuje so SynthAxe vo výbušnej rytmike. Podobne Holdsworth pristupuje aj v Maid Marion, ale tá už je rytmicky ďaleko pokojnejšia. Výborná Peril Premonition s geniálnymi gitarovými plochami je skvostom z Holdsworthovej skladateľskej dielne. Pomalá atmosférická Endomorph s jemným vokálom vyvoláva predstavu nekonečného priestoru.

Album prekonal svojou kvalitou a vyrovnanosťou predošlé dva štúdiové počiny. Hráčske výkony všetkých zúčastnených hovoria samé za seba a Holdsworth si pozýva naozaj len špičkových muzikantov. Secrets má nádhernú auru a zaslúžené sa radí medzi najkvalitnejšie albumy Allana Holdswortha.

» ostatní recenze alba Holdsworth, Allan - Secrets
» popis a diskografie skupiny Holdsworth, Allan

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0363 s.