IOMMI - The 1996 DEP Sessions - Iommi with Glenn Hughes cover

IOMMI / The 1996 DEP Sessions - Iommi with Glenn Hughes (2004)

alienshore | 4 stars | 22.12.2013 | #

Spojenie Tony Iommi a Glenn Hughes má svoje čaro a album Seventh Star to vo svojej dobe dostatočne potvrdil. Aj keď to bol viac sólový album než Black Sabbath, tak predsa len zavládla na ňom obojstranná chémia a toto duo dokázalo spoločne napísať dostatočne tvrdé a zároveň aj melodické skladby. Okolo roku 1996 nahrali ďalší spoločný projekt, ale v tom čase nevyšiel na žiadnom nosiči keďže sa Tony venoval viac reunionu klasickej zostavy Black Sabbath. Po celé tie roky koloval tento záznam neoficiálne ako bootleg a tak sa pristúpilo ku konečnému vydaniu až o deväť rokov neskôr. Tony Iommi ako producent ponechal autentický zvuk 90-tých rokov a jediné čo sa nahralo ešte raz boli už len bubenícke party, ktoré si zobral na starosť Jimmy Copley.

Pomalší, no zato celkom úderný song Gone pulzuje na tradične tvrdých riffoch, úspornej rytmike a všestrannom vokále Glenna Hughesa. Spočiatku lyrickejšie koncipovaná From Another World sa rozprúdi vďaka Iommiho geniálnej gitare a zakončí sa to ako ináč sólom. Slušný groove má aj Don't You Tell Me a už sa tu prejavuje vo väčšej miere aj Hughesov soulovo zafarbený hlas. Tvrdá gitara podporená aj tou akustickou sa veľmi pekne doplňujú v Don't Drag The River a melódia sa taktiež vie dostať pod kožu. Ďalšia polo-balada Fine nie je typickým príspevkom Tonyho Iommiho a je potešujúce počúvať gitaristu, ktorý nemusí žiť len z minulosti. Nasledujúca Time Is The Healer je už ale totálna sabaťáreň, kde kvília evil-riffy a cítiť v nej poriadne dusno, a zároveň aj napätie. Najrýchlejšia I'm Not The Same Man perfektne šľape vďake hustej gitare a brilantným melódiám. It Falls Through Me končí v pomalšom tempe a úžasne znejúcej atmosfére. Za pozornosť stojí sledovať Iommiho gradovanie počiatočným nežným vybrnkávaním a následným nasadením tvrdých riffov, takto zhruba hrajú klasici žánru.

Je to síce krátky záznam, ale nenachádza sa tu žiadna vata. The 1996 Dep Sessions je určite zaujímavý takmer pre každého priaznivca hard-rocku alebo aj Black Sabbath. Tony Iommi nevykráda sám seba a ani nemá zapotreby sa k tomu uchyľovať, keďže jeho arzenál riffov je nevyčerpateľný. Navyše mám pocit, že jeho hra je tu viac slobodnejšia než u jeho domovskej kapely. S podporou takého speváka ako je Glenn Hughes to nemôže ani náhodou sklamať. Výborný album, za ktorý dávam plné štyri hviezdičky.

» ostatní recenze alba IOMMI - The 1996 DEP Sessions - Iommi with Glenn Hughes
» popis a diskografie skupiny IOMMI

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0341 s.