Stolt, Roine - Wall Street Voodoo cover

Stolt, Roine / Wall Street Voodoo (2005)

alienshore | 4 stars | 19.01.2014 | #

Wall Street Voodoo je akýmsi úletom v sólovej tvorbe Roineho Stolta. Slovo úlet treba brať viac menej v úvodzovkách, pretože od symfonického prog-rocku prešiel ku klasickému rocku a blues-rocku, čo určite nie je veľký prehrešok. Skôr teda naopak a ukázal ďalšiu stránku svojej skladateľskej osobnosti. Nazvať tento dvojalbum blues-rockom tiež nie je celkom presné aj preto lebo sú tu skladby, ktoré trvajú 9-11 minút. Navyše všetko dokopy trvá takmer dve hodiny, a to sa nápadne podobá tomu čo robil s The Flower Kings. Vidím to tak, ako keby Stolt pretvoril blues/hard-rock do kvázi-progresívnejšej podoby a dal mu svoju charakteristickú pečať.

Počúvať sústredene dva plnohodnotné disky nemusí byť pre poslucháča vždy jednoduché, ale Stolt má dar robiť hudbu s ľahkosťou a pomaly servíruje jeden chutný pokrm za druhým. Ako gitarista má ten správny blues-rockový feeling bez nejakých falošných póz a dokonale mu verím jeho perfektné harmonické cítenie. Hneď v prvej blues-rockovej kompozícii The Observer to je jasne počuť. Možno niekoho poteší aj prítomnosť Neala Morsea (Spock's Beard, Transatlantic), ktorý ako hosť prispeje vokálmi napr. v takej Head About Water. Vlastne je to celkom pestrá kolekcia ak si vezmeme, že toto nie je len o blues-rocku v jeho čistej podobe. Stolt a Morse si vzápätí dajú niečo ako duet v beatlesovkej Everyone Wants To Rule The World.

Sú tu aj klasické hard-rockové vypaľovačky ako napr. Sex Kills a Spirit Of The Rebel, ktoré sú jemne pohladené bluesom. Vôbec to ale nepôsobí nejednotne, skôr naopak a všetko drží pokope vďaka Stoltovej silnej osobnosti. Krásne intímne blues predvedie v skladbe Outcast, kde si poniektorí možno spomenú na Petera Greena či Erica Claptona. Priestor sa nájde aj na niečo také ako hit v podobe Remember, kde krúži krásny refrén (opäť spolupráca Morse a Stolt) ale veľkú časť tvoria inštrumentálne plochy a sóla. Možno to bude pre niekoho prekvapivé, ale Stolt načrel aj do funk-rocku v skladbách It's All About Money, Everybody Is Trying To Sell You Something a poslednej People That Have The Power To Shape The Future.

Prvý disk mi pripadá silnejší a intenzívnejší. Nič to však nemení na fakte, že sa jedná o veľmi vydarené dielo. Wall Street Voodoo je venované tým, ktorí nedovidia na koniec svojej chamtivosti a túžby ovládať všetko a všetkých v mene peňazí. Roine Stolt opäť nezaprel svoju povesť a otvorene kritizuje konzumnú spoločnosť. Po stránke hudobnej len potvrdil svoj výnimočný talent, pretože mu nie je cudzí takmer žiaden štýl. Dokáže si veľmi hravo a nenásilne poradiť aj s blues-rockovými témami a pritom je stále sám sebou. Možno to nie je úplne to pravé orechové pre fanúšikov The Flower Kings, ale určitú cieľovú skupinu by to mohlo osloviť.

» ostatní recenze alba Stolt, Roine - Wall Street Voodoo
» popis a diskografie skupiny Stolt, Roine

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0304 s.