Recenze
Frisell, Bill / The High Sign/One Week: Music for the Films of Buster Keaton (1995)
Toto cd obsahuje doprovod fusion tria ke dvěma ze tří klasických němých filmů Bustera Keatona (doprovod ke třetímu je na samostatném albu, které vyšlo také v roce 1995). Bill Frisell s basákem Kermitem Driscollem a bubeníkem Joey Baronem tuto hudbu prezentovali na živo při jejich promítání v Brooklynu v květnu 1993.
Nejde o dílo novátorské, což asi ani nebylo jeho původním smyslem. Deska obsahuje skladbičky, řekl bych momentky, s velice uvolněnou atmosférou. Pouze dvě věci, pro každý film jedna (Chase - Cop a Fight), jsou delší pěti minut a můžeme je považovat za nosné momenty alba. Přestože na této desce se Frisell nepouští do svých obvyklých zvukových experimentů, různých nástrojových a stylových fúzí, a že pouze tříčlenné obsazení nedovoluje žádné kdovíjaké aranžérské zajímavosti, jde o muziku hodně bohatou na různé odstíny poklidu. Líbí se mi střídání basových nástrojů: el. baskytary a akustického kontrabasu obsluhovaného smyčcem - ten mě obzvláště baví a v souznění s elektrickými tóny kytary je překrásný. Bicí zde ne vždy mají za úkol držet celek rytmicky odspodu, ale často si jen tak na okraji hrají se svými motivy - nikdy na úkor celku!
Ještě podotýkám, že jsem ke své škodě tuto hudbu nikdy neslyšel ve spojení s filmy, ke kterým vznikla. Silné čtyři hvězdičky dávám jen proto, že se mi některé desky Billa Frisella líbí ještě o trochu víc.
» ostatní recenze alba Frisell, Bill - The High Sign/One Week: Music for the Films of Buster Keaton
» popis a diskografie skupiny Frisell, Bill