Blue Öyster Cult - Fire Of Unknown Origin cover

Blue Öyster Cult / Fire Of Unknown Origin (1981)

horyna | 5 stars | 25.03.2016 | #

Nechce se mi věřit, tak mimořádná kapela, patřící svého času na druhém kontinentu k největším a nejoriginálnějším formacím vůbec, nemá zde skoro žádné recenze? Že by v našich končinách byla až tak neznámá? Pravda, masová histerie kapelu vyloženě nezasáhla a posupně se z podvědomí fanoušků vytrácela, leč především v 70-letech vydávala pozoruhodná alba, někdy i mistrovská díla, v osdesátých ji zasáhla "doba" tak jako mnoho jiných, ale prožila také dva comebacky po kterých následovala geniální hudební díla- Heaven Forbid a Curse of the Hidden Mirror, jež společně s recenzovaným a třeba Spectres a Agents of Fortune řadím na samotnou špici artověji zaměřeného hard rocku pro fajnšmekry.
Kapela proslula nejen svými častými personálními změnami, ale také třeba pozoruhodným spektrem sólových zpěváků, kteří svými rozdílnými barvami hlasů vytvářeli měnící se tvář skladeb samotných a že to byli a jsou kvalitní hudebníci o tom není pochyb.

K desce samotné:
Páteř tvoří především melodické středně tempé skladby založené na šlapající rytmice, nevšedních melodiích, jež spolu s nenásilnými klávesovými polochami vytváří až zapamatovatelné dalo by se říci hitové refrény, do této kategorie spadají třeba- úvodní Fire of Unknown Origin, následující Burnin for You, Sole Survivor, Vengeance (The Pact), After Dark, nebo poslední Don't Turn Your Back- vše to jsou špičkové písně s nápaditou stavbou, které je radost poslouchat.
Vyjímku tvoří textově i hudebně zatěžkaná-Veteran of the Psychic Wars, metalová Heavy Metal: The Black and Silve a tříštivě vzletná Joan Crawford, s využitím rychlých běhů klavíru.

Pro jedince, co je jejich hudbou nepolíben, převeliká škoda, shánějte, poslouchejte, věřím že nebudete litovat.

» ostatní recenze alba Blue Öyster Cult - Fire Of Unknown Origin