Big Big Train - The Difference Machine cover

Big Big Train / The Difference Machine (2007)

horyna | 5 stars | 30.08.2016 | #

Touto maličkou recenzí, si přeji poukázat na toto výborné album (potažmo celou kapelu), které poslouchám několik dnů (asi 2 týdny) ve skoro pravidelných intervalech. Jelikož je tu pouze jedna jediná recenze a to ještě devět let stará, pro ty kdo desku neznáte, berte to jako výzvu, zkusit něco nového, zajímavého.
Sám jsem se ke kapele dostal teprve nedávno, prostřednictvím novinkového alba Folklore, které mne okamžitě dostalo do kolen a jedinečně poodmanilo svou křehkou originalitou. Jako druhou ochutnávku, objednal jsem si desku starší z roku 2007 s jiným vokalistou, tento post je obsazen Seanem Filkinsnem, který v roce 2011 vydal kolegou Branem tolik velebené sólové album (ochutnával jsem a rozhodně souhlasím a potřebuji :-) a nutno poznamenat že pěvec je to vysoce kvalitní. Co se týká hudební stránky věci, pořád ještě hodně objevuji, ale také si plně užívám, důležitá je opakujicí chuť desku pouštět si znovu a znovu. Poslech alba vás zavede do fantaskně barevných melancholických krajin, kde instrumentální výkony zůčastněných zdůrazní vysoké nároky na profesionální přednes a do svého já zapojují další nástrojové komponenty, které dokáží už tak omamnou hudbu patřičně obohatit, saxofon, smyčce i třeba flétny doplňují plynulý hudební proud rodících se nápadů. Vlastním vydání z roku 2010, obsahující navíc překrásný bonus Hope You Made It a podtrhnu ještě fakt, že trojice N. D'Virgilio, D. Meros a P. Trewavas svým účinkováním na tomto projektu spoluutvářela jeho chod a pomohla tak na svět opravdu výbornému materiálu.

Big Big Train vlétli do mého progresivního světa jako tajfun a voní nepoznanou, novou a svůdnou chutí, mají velkou sílu drát se vzhůru a já jim to prostě věřím a jsem za ně nesmírně rád.

» ostatní recenze alba Big Big Train - The Difference Machine
» popis a diskografie skupiny Big Big Train