Julian's Treatment - A time before this cover

Julian's Treatment / A time before this (1970)

horyna | 5 stars | 10.04.2017 | #

Někdy je velice přínosné prohrabat se vlastní sbírkou až na její dno a vytáhnout zaprášené, dávno zaniklé, zapomenuté a dlouho neslyšené stařičké klenoty, opředené tajemnými příběhy. Jedním takovým klenotem je jistě i Savarinovo první album A time before this jeho dávné a krátce působící kapely. Dámské sólo vokály nejsou úplně moje parketa, ale tajemný až extatický projev Cathy Pruden mi pasuje přesně na tělo. Hudebně se jedná o naprostou hammond-melotronovo-klávesovou lahůdku. Julian je obsluhuje s velkou invencí a pod jeho prsty vyvěrá ta pravá tvář této kapely. To ony mají hlavní podíl na celkovém zvuku, charakteru a hlavně náladě zmiňovaného díla. Majestátné plochy a chrámové temné varhanní bloky se tu tříští o místy andělský, místy zase pěkně potemnělý dívčí vokál a vše má atmosféru, připomínající putování dalekými světy ve stínu pána temnot.

Historický prapůvod úvodních sekvencí se s písní Phantom City promění do bludných zápasících stavů průvodkyně Cathy. Bicí jsou dominantní, stejně jako Julianův klapkostroj, nezbytná a osvěžující je i flétnová pasáž. Opravdovou temnotou prostupuje dvojice po sobě jdoucích skladeb The Black Tower a Alda, Dark Lady of the Outer Worlds, ale ani jim nechybí výrazná melodika a časté změny rytmů a nálad vytváří pozoruhodné plochy vně. Cathy zde dominuje. Jejich protipólem je něžná záležitost Altarra, Princess of the Blue Women, ve které naši hlavní protagonisté snad používají kouzelnou hůlku pro dosažení takhle subtilní atmošky. Dílo dělené na dvě části putuje dál a z jeho útrob rád upozorním na dvojici Part one: "Twins of the Centauri" a Part Two "Alkon, Planet of Centauri" - ta působí skutečně drasticky. Přijde ještě výpravná kráska Fourth from the Sun a poslední je progresivní stejnojmenná perla A Time Before This.

Je sice pravda, že originální přebal je skutečně ta nic neříkající (fantazijní) mazanice, ale v dnešní době je tak snadné si pár kliky z internetu přetisknout americkou verzi scifi obalu (zde použit)s nádherným chrámem ve zlatavém Turnerovsko romantickém stylu a vložit do krabičky cd. Při každém pohledu na něj se vám účinek muziky Julian´s Treatment několikanásobně zvětší.

» ostatní recenze alba Julian's Treatment - A time before this
» popis a diskografie skupiny Julian's Treatment

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0359 s.